film van digitale cam naar laptop blijft hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderh41

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Ik heb een Canon MV6i onlangs van iemand overgenomen. Als ik nu iets opgenomen heb en het op mijn laptop wil zetten, dan blijft het beeld op de laptop na ongeveer 20 tot 40 seconden hangen en komt er niets meer op de harde schijf. Ik heb verschillende programma's geprobeerd (magix, adobe, ulead). Nu heb ik ergens gelezen dat mijn harde schijf waarschijnlijk te langzaam is (5400). Weet iemand of dit klopt (het intern geheugen zit goed met 1024 mb) ? Mocht dit zo zijn heb ik dan wat aan een externe harde schijf met firewire aansluiting ?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet, Sander

Voor videobewerkeing is inderdaad een harddisk van minimaal 7200 toeren aan te bevelen.

Op zich zou je wel video op je harddisk moeten krijgen maar krijg je last van verloren beelden omdat de laptop het niet bij kan houden. Het feit dat je laptop blijft hangen lijkt meer op een andere probleem.

Kijk eens in de log van Windows en zoek naar rode en gele melding rond het tijdstip dat het gebeurt. Start->Uitvoeren en type eventvwr en druk op OK

Tevens is het belangrijk om zo min mogelijk programma's op te starten als je met videobewerking aan de slag gaat. Vaak worden er veel programma's automatisch gestart met windows. Zeker een virusscanner zou een vertragende werking kunnen geven. Nu moet je deze zeker niet uitschakelen zolang je internet verbinding hebt maar je kunt het volgende eens proberen om te controleren of dit helpt.

1. Koppel je pc los van internet
2. Klik op Start->Uitvoeren->en type MSCONFIG en duk op OK
3. Kies voor selectief opstarten en ze de 3 vinkjes eronder uit en klik op OK
4. Herstart de PC
5. Als de pc herstart is krijg je een melding die je weg kunt klikken
6. Test alles nog eens om te kijken of het nu beter gaat.

Zo ja dan verstoort een programma het process. Je kunt dan selectief steeds 1 programma extra laten opstarten.
1. Koppel je pc los van internet
2. Klik op Start->Uitvoeren->en type MSCONFIG en duk op OK
3. Kies voor normaal opstarten
4. Ga naar het Tabblad Opstarten
5. Zet alle vinkje daar uit op de eerste na.
6. Klik op OK en Herstart de PC
7. Als de pc herstart is krijg je een melding die je weg kunt klikken
8. Test alles nog eens om te kijken of het nu beter gaat.
9. Werkt het nu goed herhaal alles stappen en zet bij stap 5 een tweede vinkje aan en test het weer.
10 Dit blijf je dan steeds herhalen en dan kom je erachter welke het process verstoort.

Werkt dat niet zet dan bij MSConfig alle vinkjes weer aan bij het tabblad Opstarten en kies bij het tabblad Algemeen voor Normaal Opstarten. Herstart de PC en alles staat weer als voor de test.

Vermeld dan de rode en gele foutmeldingen in de Eventlog van XP. Vermeld de foutmelding omschrijving en het gebeurtenis-id
en herstart de PC.

Gaat wel iets beter, maar verder dan 2 minuten kom ik niet.
De eerste optie lukt niet, omdat ik geen firewire aansluiting op mijn pc heb, doe ik dit met een pcmia (als ik het goed zeg) kaart. Deze werkt niet als ik die 3 vinkjes weghaal.
Bij de 2e optie heb ik alle vinkjes weggehaald, behalve die van de pcmia kaart. Kom zoals gezegd niet verder dan 2 minuten en dan loopt het weer vast (heb ook nog geprobeerd zonder preview).

In ieder geval veel dank voor de genomen moeite.

Groet, Sander

Heb je nog gekeken in de log van XP zoals ik ook had aangeven. Mogelijk dat daar nog een verklaring te vinden is.

Dan krijg ik deze tekst terug:

We're sorry
There is no additional information about this issue in the Error and Event Log Messages or Knowledge Base databases at this time. You can use the links in the Support area to determine whether any additional information might be available elsewhere.

--------------------------------------------------------------------------------

Thank you for searching on this message; your search helps us identify those areas for which we need to provide more information.

Deze melding krijg je als je op de link klikt wat bij de foutmelding staat. Het gaat om de foutmelding(en) zelf en het gebeurtenis-id nummer.

Dubbelklik op een rode/gele melding. Het scherm wat nu verschijnt daar staat de foutmelding in en het gebeurtenis-id staat er boven (XP) of eronder (Vista)

Zoek de meldingen op die rond het tijdstip van het probleem zijn.

Dan krijg ik:
Gebeurtis id 7000, de BDRSDRV-setrvice kan vanwege de volgende fout niet worden gestart
het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

gebeurtenis 7023, de IPSEC-services-service is gestopt met de volgende foutcode
de service voor verificatie is onbekend

De bron hiervan is de servicecontrolmanager.

De eerste melding heeft te maken met Bitdefender. Of je gebruikt deze en dan zul je hem even opnieuw moeten installeren en kiezen voor de optie Repair.

Over die fout kun je hier diverse dingen lezen om de proberen
http://forum.bitdefender.com/index.php?showtopic=1686&pid=14591&st=0&#entry14591

2de error is wat lastiger maar heeft meer met internet te maken.

Denk niet dat deze errors te maken hebben met jouw probleem. Je moet echt kijken in deze log nadat je problemen krijgt. Dan zoek je naar dat tijdstip aangezien er in de log altijd diverse foutmeldingen komen te staan moeten we even kijken of er iets in de log verschijnt als dit gebeurt.

Sorry voor de late reactie.

Ik krijg om die tijd 1 foutmelding:

gebeurtenis id 1002

vastgelopen toepassing: vstudio exe versie 11.0.0.0, vastgelopen module hungapp vesie 0.0.0.0. vastgelopen op 0x00000000.

Gr. Sander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan