filmcamera vs dvdrecorder Sony vs Parasonic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debbie86

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2011
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe filmcamera gekocht (Sony handycam HDR-CX320. Helaas heb ik nog even windows vista op mijn pc, waardoor ik deze niet goed kan branden en bewerken. Daarom wil ik deze filmcamera nu verbinden met mijn dvdrecorder (parasonic DMR EH63). Dit wil echter niet lukken!
Heb dit geprobeerd met een micro usb kabel en door de SD kaart rechtstreeks in de dvd recorder te pluggen. Echter krijg ik alleen foto`s te zien die met de filmcamera zijn gemaakt en niet de films zelf. het betreft het filmbestand MTS. Tijdens het filmen waren er enkele films opgenomen in de stand FX en een aantal in FH en HQ. Met een mini hdmi kabel in de tv insteken gaat wel, maar dan kan ik natuurlijk niks overzetten.

In de gebruiksaanwijzing stond nog een afbeelding over een specifieke kabel. Deze kabel kan ik nergens op internet vinden. Dit betreft aan de ene kant 3 tulppluggen (rood, wit, geel) en aan de andere kant micro usb (multi) of.... een vierkante plug met een versmalling in het midden (DC in). Heb de afbeelding hierbij gevoegd.

Kan het niet afspelen van de films maar wel de fotos echt liggen aan de verkeerde kabel... of zal de dvd recorder dit gewoon niet afspelen? Mij is jaren geleden in de winkel verteld dat je de dvdrecorder ook kan updaten met meerdere bestandsformaten die deze kan afspelen. Echter kan ik hier nergens iets over terug vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij alvast heel erg bedankt!kabel sony handycam HDR CX 320.jpgkabel sony handycam HDR CX 320.jpg

Je kan de camera aansluiten met het (normaal) bijgeleverde kabeltje met de 3 tulpstekkertjes (rood/wit/geel) op de recorder aansluiten aan de voorkant achter het klepje, je moet op de recorder dan wel de juiste bron selecteren waarvan moet worden opgenomen/weergegeven.
Ik begrijp nu dus dat je die kabel niet hebt? Hier hebben ze deze waarschijnlijk wel.
De foto's tonen vanaf de camera naar je dvd recorder kan waarschijnlijk niet omdat waarschijnlijk je recorder de camera niet ziet als een externe opslagmedia.

Verder ben ik zo vrij geweest om je vraag naar de juiste sectie te verhuizen.

Ik zou er niet voor kiezen om de kabel met 3 tulp pluggen en je DVD recorder te gebruiken, want hierdoor gaat de beeldkwaliteit flink omlaag (Je hebt een HD camera, en via tulp is het altijd SD, =2.5 x zo slecht)

Dat je DVD recorder die bestanden op de kaart niet ziet, komt omdat ze er in een bepaalde structuur op staan, die de DVD-recorder niet herkent.
Hiervoor heb je een PC en software nodig. Sony heeft zelf dat 'Play Memories Home' (gratis). Dat werkt niet op Vista? Dit zou ook met andere video-montage software kunnen.
Probleem zal eerder de snelheid vd computer zijn, met een oudere computer duurt het allemaal veel langer.

http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/download/playmemories-home/win/en/
http://guide.playmemoriesonline.com/help/en/pc/pmh.html

Je kunt de HDMI ingang van je DVD rec gebruiken. Die werkt wel (bij mij tenminste). Maar je kunt veel beter je SD kaart in je computer drukken en vandaaruit werken. Indien het niet meer mogelijk is (Sony is op een slechte manier bezig) om de SD kaart af te lezen dan moet je met de USB aansluiting je date overzetten. Daarvoor heb je software nodig maar dat hoeft niet die van Sony te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan