• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filmlijst perikelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boyke1980

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2011
Hallo.

zoals jullie waarschijnlijk al kunnen zien ben ik nieuw hier en daarvoor alvast mijn excuses :o

Ik ben bezig met een filmlijst (in excel 2003) te maken. Nu heb ik al achter elke film selectievakjes gemaakt(met hulp van dit forum). Ik zou graag zien dat indien iemand films wil bestellen deze alleen bij de gewilde films het selectievakje aanvinkt en vervolgens op een mailknop(je). Excel zet dan alle aangevinkte films in 1 mail en stuurt die naar het door mij gekozen @ adres.

Ik ben dus compleet excel dyslectisch en weet van toeten nog blazen , van VBA dacht ik, tot gisteren nog, dat er een nieuw soort griep was uitgebroken.

Ik heb nu een paar dagen op dit forum gekeken om mogelijk zelf tot een oplossing te komen maar helaas ook zonder resultaat.
Ik zal een deel van de lijst toevoegen zodat het misschien wat duidelijker wordt

Alvast bedankt

Bekijk bijlage Films.xls

Als je op deze manier wilt selecteren ben je erg omslachtig bezig. Je zult eerst ieder selectievakje afzonderlijk (rechtermuisknop, Besturingselement Opmaken, tabblad Besturingselement, Koppeling met cel invullen) aan een cel moeten koppelen. Zodat je de waarde van het selectievakje (WAAR/ONWAAR) in die specifieke cel vastlegd en er dan vervolgens op kunt filteren.

Makkelijker is om gewoon in de kolom achter de film een kruisje, of een "J" te zetten. Bespaart je heel veel werk.

Met onderstaande macro kan je zien welke selectiebuttons zijn aangevinkt.

Code:
Sub Film()
With Worksheets("Films")
    For x = 1 To .CheckBoxes.Count
        If .CheckBoxes(x).Value = 1 Then
            MsgBox Range("A" & Right(.CheckBoxes(x).Name, 4) - 1021)
        End If
    Next
End With
End Sub
Overigens kan Excel-VBA kan een soort ziekte zijn waar menigeen mee besmet is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan