Filmpje omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruumelke

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Hoi, Ik heb 2 vraagjes:
1) ik heb een filmpje gekregen dat gemaakt/bewerkt is met Ulead Video studio 10 maar ik kan die dus niet kijken via de mediaplayer. Hoe krijg ik geregeld dat me dat wel lukt???
En dan vraag 2: als ik zelf filmpjes maak met m'n fotocamera, zijn dat avi bestanden. Ik wil die filmpjes echter op dvd of cd-rom branden -wat is beter?- zodat ik ze op tv kan kijken. Hoe en met welk programma krijg ik dát geregeld?? Alvast bedankt voor jullie reacties

Om die filmpjes te bekijken zul je eerst moeten weten welke codec je moet hebben. Dat kun je misschien zien bij de eigenschappen of anders zul je ( gratis) Gspot moeten downloaden. Als je weet welke codec je nodig hebt moet je deze (ook meestal gratis) even moeten zoeken op internet en installeren op je pc.

Wat je tweede vraag betreft, filmpjes gemaakt met een fotocamera kun je met bv Nero "gewoon" op dvd of cd-rom branden maar verwacht niks van de kwaliteit want dat ziet er niet uit op een TV.

Om die filmpjes te bekijken zul je eerst moeten weten welke codec je moet hebben.

Wat je tweede vraag betreft, filmpjes gemaakt met een fotocamera kun je met bv Nero "gewoon" op dvd of cd-rom branden maar verwacht niks van de kwaliteit want dat ziet er niet uit op een TV.

Ehhh... wat is codec?

heb ik gedaan maar mijn dvd-speler kan 'm schijnbaar niet lezen want ik krijg helemaal niks te zien; nog niet eens een voorbeeldmap (zoals je dat met foto's wel hebt)

Codecs zijn handige stukjes software waarmee audio- en videobestanden kunnen worden gecomprimeerd (=in elkaar geduwd) of gedecomprimeerd (=weer uitgerekt).
Wat voor extensie, drieletterige uitgang, heeft dat Ulead-filmpje?

Een avi-film kun je in Nero Vision laten encoderen (weer zo'n handig stukje software bij nodig, maar dat heeft Nero Vision) en aansluitend branden op een DVD-R, of, als het ge-encodeerde bestand kleiner is dan 650 Mb, op een CD-R.

NB: over codecs staat hier een aardig stukje.

Laatst bewerkt:
er staat bij type: "Ulead VideoStudio 10.0 document" en verder niks. (Het is een bewerkt filmpje. De onbewerkte filmpjes zijn weer avi. bestanden)

Ik heb wat ontdekt in ulead. Er staat "create videofile" en dan kan je kiezen uit diverse dingen oa. PAL DV 4:3
PAL DV 16:9
PAL DVD 4:3
PAL DVD 16:9
PAL VCD
PAL SVCD
MPEG 1
MPEG 2
MPEG 2 HD
WMV HD PAL 1280x720
WMV HD PAL 1440x1080
PAL DVD 4:3 Dolby Digital 5.1
PAL DVD 16:9 Dolby Digital 5.1
Custom

Weet iemand of dit de "dingen" zijn waarmee ik een filmpje op dvd/cd-rom kan zetten en die op TV kan kijken?? Zo ja, welke moet ik dan hebben dat geluid en beeld -redelijk- goed blijven??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan