filmpje op je homepage

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door twenteboy1986
Ik wil graag een film op mijn site aflaten spelen, maar niet zodat die een apart scherm van bijvoorbeeld media player opent
Dat doe je met de EMBED-tag.
De code <embed src="chappelle.wmv" width="600" height="450" autostart="true" loop="0"></embed> in onderstaand voorbeeldje zorgt voor een speler op de pagina van 600 x 450 pixels, die vanzelf begint te spelen (autostart="true"). Wil je dat niet, verander "true" dan in "false". Loop="0" zorgt dat de film niet herhaald wordt; om te laten herhalen zet je daar een 1.

<html>
<head>
<title>Mediaplayer</title>
</head>
<body bgcolor="#929292">
<div align="center"><br><br>
<embed src="chappelle.wmv" width="600" height="450" autostart="true" loop="0"></embed>
</div>
</body>
</html>

Met bovenstaande code krijg je te zien wat je in de bijlage ziet. Dan moet het wmv-bestand natuurlijk wel in diezelfde map zitten.:)

Guus.

Laatst bewerkt:
probleem

Ik probeer ook een wmv filmpje te plaatsen. Ik gebruik Dreamweaver.

Bij bovenstaand html verhaal krijg ik het bericht dat WMP het bestand niet kan afspelen omdat de indeling niet wordt ondersteund. Ik heb de laatste versie van WMP (10).

Ik heb het filmpje gemaakt in Pinnacle studio 8. Bij bestandstype staat overigens niet specifiek wmv, maar
Audio-/videobestand van Windows Media.

Ik kan het wel gewoon in WMP afspelen maar niet als het embed in een homepage en overigens ook niet als ik een link er naartoe maak.

Wie weet wat ik verkeerd doe.. of wat de oplossing is?
Alvast dank!
UPDATE:

Ben er al uit. Ik gebruik Firefox als browser en die is nogal beveiligd, in IE doen ze het wel. Moet even uitzoeken hoe ik die instelingen van Firefox kan veranderen.

Bijlagen

• errorboodschap embed filmpje.jpg
    errorboodschap embed filmpje.jpg
    72 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan