Filmpjes laden traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier is dus nog iemand die er 0,niks van snapt. :(
Alleen al de definities in Wikipedia zijn voor mij abracadabra, en de MS "Stapsgewijze handleiding voor voor Windows Server Active Directory Rights Management Services" al helemaal.
De laatste gaat over Windows Server 2008, maar als ik het een beetje goed aanvoel, is een heleboel ook van toepassing op Windows Server 2003. Hoop ik maar.
Verder kwam ik tegen dat er pittig veel manuals over Active Directory in pdf-vorm in omloop zijn, tot complete Act.Dir. Bijbels aan toe!
Brr!

Maar misschien staat er wel ergens tussen: "Nou, dan klik je even hier, en dan klik je even daar, en dan vul je even ... in, en dan werkt het."

Ik heb ook het probleem even gedropt bij de server-deskundigen. Misschien komt daarvandaan een eenvoudig (!) antwoord!

Met vriendelijke groet,
CSShunter

FTP server

Ik zou geen gebruik maken van de FTP functionaliteit van Windows 2003. Je kunt gebruik maken van makkelijker in te stellen programmatuur. Neem bijvoorbeeld Filezilla server. Deze kun je installeren, groepen of users aanmaken (incl. wachtwoorden), daarna koppelen met een map op je server. Deze map kun je dan ook weer rechten toekennen.

T.a.v. wat je in moet voeren als naam is het afhankelijk vanuit welke locatie (intern of extern) op je server wil komen. Als je extern (dus niet vanuit je eigen netwerk) gebruik wil maken van je FTP server zul je in je router poort 21 open moeten stellen.

succes.

vragen

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

Ik heb het geïnstalleerd en probeer in te loggen met 192.168.1.71 en het administrator wachtwoord en poort 80, maar zegt dat de poort niet goed is waarschijnlijk.

ftp poort

De FTP server gebruikt normaal gesproken poort 21

aanvulling

Heb je FTP server geïnstalleerd of FTP client? Je hebt FTP-server nodig. Door op het icoontje van de server te klikken gaat deze open. Je moet dan eerst gebruikersaccounts maken en mappen koppelen aan de gebruikers.

Heb je FTP server geïnstalleerd of FTP client? Je hebt FTP-server nodig. Door op het icoontje van de server te klikken gaat deze open. Je moet dan eerst gebruikersaccounts maken en mappen koppelen aan de gebruikers.

Filezilla Server 09.33 toch?

Klopt. Dat is de laatste versie. Heb je al useraccounts gemaakt in het programma zelf?

Nu doet hij het wel. Vul bij serveradres 127.0.0.1 (dit is hetzelfde als localhost) in. Bij port: vul je het getal in dat je bij de installatie hebt aangegeven. Is dit default gebleven, dan vul je hier 14741 in. Mocht het dan nog niet lukken haal dan het administration wachtwoord weg. Mocht je tijdens de installatie een wachtwoord in hebben moeten voeren, gebruik dan dat wachtwoord.

Nu doet hij het wel. Vul bij serveradres 127.0.0.1 (dit is hetzelfde als localhost) in. Bij port: vul je het getal in dat je bij de installatie hebt aangegeven. Is dit default gebleven, dan vul je hier 14741 in. Mocht het dan nog niet lukken haal dan het administration wachtwoord weg. Mocht je tijdens de installatie een wachtwoord in hebben moeten voeren, gebruik dan dat wachtwoord.

Helaas .... het lukt niet en ik moet nu ook gaan werken :(
In ieder geval tot zo ver erg bedankt en ik ga er morgen (vanavond waarschijnlijk :)) naar kijken weer ....

Beste heren,

Wilde jullie nog bedanken voor de moeite, helaas ben ik er nog niet uit maar heb binnenkort afgesproken met iemand die mij hier persoonlijk mee komt helpen.

Met vriendelijke groet,

Gilbert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan