Filmpjes op usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steeg

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Hoi,

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Voor een beurs wil ik graag filmpjes afspelen op een groot scherm. Daar heb ik een dvd speler voor, waar ook een usb stick in kan. Bedoeling is dus om geen dvd's te draaien, want dan moet ik de dvd's steeds wisselen, maar op alle filmpjes op usb stick te zetten en dat ie dan achterelkaar afspeelt.

Probleem is hoe krijg ik dvd's op een usb stick? Want ik kan wel de inhoud van een dvd kopieeren plakken naar de usb stick, maar dan staan er allemaal losse bestanden op de usb stick die als ik hem in de dvdspeler stop allemaal losse bestanden zie en soms het niet goed afspeelt.

Dit kan ook niet.
DVD bestanden bestaan uit "AUDIO_TS EN VIDEO_TS" bestanden.
Op een dvd ziet een dvd-speler dat dit gekoppelde bestanden zijn, maar als je deze los op een usb zet dus niet.
Op een pc zou je met bijvoorbeeld VLC Player de losse bestanden WEL af kunnen spelen, maar dit heeft allemaal met de gebruikte codecs te maken, een dvd speler gebruikt vaak minder en andere codecs.

Wat je zou kunnen proberen is de dvd te converteren naar bijvoorbeeld .mpeg bestanden. Dan ziet de dvd-speler dit 1 bestand en zijn dan opzeker af te spelen.

Suc6 :thumb:

Laatst bewerkt:
Ok, dank.

Is een andere optie om het te kopieeren naar zo'n externe media speler (met ingebouwde harde schijf) of geeft dat hetzelfde effect als die dvd speler?

Ik denk dat ik ze naar een .iso bestand over zou zetten. Dit staat vaak altijd standaard op afspeelbare dvd's.

Ok.

Met wat voor programma kan ik dat doen?

voor het overzetten van bestanden naar iso's kan je bijvoorbeeld imgBurn gebruiken. en hier kies je dan voor de optie: "Create image file from files/folders"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan