films afspelen Canon Powershot A70

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrice

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2001
Berichten
152
Als ik met mijn Canon Powershot A70 een filmpje gemaakt heb (avi) en ik wil deze op mijn computer afspelen (wondows98) via Irfanview, dan krijg ik alleen maar geluid te horen maar het beeld ontbreekt.
De volgende foutmelding verschijnt: "Video niet beschikbaar. Kan decompressieprogramma vids:mjpg niet vinden." Ik kan het video bestand ook niet via Windows Mediaplayer (versie 9) afspelen. Ook dan krijg ik alleen geluid te horen..

Als ik op mijn camera het filmpje wil nazien, krijg ik wel zowel geluid als beeld te horen/zien.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Gr.

Patrice
 
Heb je wel alle software die met je camera meekwam geinstalleerd? Je hebt namelijk de mjpg-codec nodig, die zou bij de camera geleverd moeten worden denk ik.
Ik heb ook her en der gelezen dat quicktime wel avi's kan afspelen die zijn gecomprimeerd in het mjpg-formaat. En anders zul je een mjpg-codec moeten vinden, googlen op mjpg codec download . Er zijn bedrijven die de codec verkopen, dus oppassen dat je geen illegale dingen download:) .
 
ok bedankt!

ik zal je suggesties opvolgen.... mocht het dan nog niet lukken dan kom ik hierop terug

Gr.

Patrice
 
Ik heb de A80 en de filmpjes kan ik gewoon met de bijgeleverde Quicktime afspelen.
 
Je hebt gelijk. Ik kan de filmpjes ook met Quiktime afspelen. Ik kan de filmpjes niet in Windows Media Player afspelen.
Op mijn werk kan ik uit veiligheidsoverwegingen geen software installeren, dus ook geen Quiktime. Daar ben ik dus afhankelijk van Windows Media Player.


Gr. Patrice
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan