Films afspelen na downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickhguitar

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Hallo,

Ik heb net een film gedownload en hem vervolgens geopend in VLC player.
Nou werkt alles in feite goed, tot aan het moment dat ik de film start. De film blijft meteen al steken, en als ik doorspoel blijft hij daar ook steken.. Waar kan dit aan liggen en wat kan ik eraan doen?

Mvg,
Nick

Edit: heb net de 2de film binnen, die heeft precies hetzelfde, alleen in iets mindere mate.. Dit waren allebei Hd films, 1 van 6 gig, andere van 8 gig..

Is je videokaart geschikt voor HD weergave?

Hmm.. daar zeg je me wat eigenlijk, denk 't niet. want andere films zijn geen probleem!
Maar als ik een HDMI kabeltje ertussen leg, en 'm dan afspeel op een HD tv. Gaat 't dan wel goed?

Wat is je OS? Win XP? Vista W7? mac? enz.
Of doe dit even:
Ga naar www.Canyourunit.com Selecteer een product een game whatever en dan klik je can you run it.
Kijk dan bij video card en dan ergens onder in kleine tekst you have: Jou video kaart
Volgens mij :D

Laatst bewerkt:
You Have: NVIDIA GeForce 8200M G

Kan ik 'm dan wel via een HDMI- kabeltje goed via de tv kijken?

Integrated HDTV encoder provides analog TV-output (Component/Composite/S-Video) up to 1080i/1080p resolution
Ja met je video kaart is niks mis er zit een TV-output in dus en HDTV dus het is mogelijk. :thumb:

Maar waarom hij hapert is nu nog je probleem ..

Hey Ronold! Dat kan niet, is een .mkv bestand ofzo, kan enkel met VLC media player afgespeeld worden.. \
MKV bestanden kunnen prima met Mediaplayer afgespeeld worden mits je maar de juiste codec ervoor hebt.

Voor een Matroska file heb je 2 dingen nodig. dat is de Haali MediaSplitter en ffmpeg.
Die combinatie aan codecs zorgt ervoor dat je MKV prima kan afspelen.
Mocht je liever een pakket installeren adviseer ik je het CCCP (Combined Community Codec Pack) terwijl anderen meestal k-lite codec pack adviseren.

Waarom CCCP? Omdat die klein is (6 MiB ten opzichte van 15 MiB van K-Lite) en niet meer installeert dan dat je nodig hebt aan codecs om 99 % van de formaten af te spelen terwijl K-lite misschien wel iets meer afspeelt maar in mijn optiek ook meer dingen mee installeert die de meeste mensen niet nodig hebben. (http://www.cccp-project.net/)

Maar zorg eerst dat je videokaart up to date is. MKV bestanden zijn over het algemeen iets zwaarder dan avi's en geven daardoor ook wel eens problemen die jij tegenkomt in VLC. nu weet ik niet wat de rest van je machine in zich heeft maar bij low end en mid end machines waarbij de onderdelen niet helemaal op elkaar afgestemd zijn komen dit soort issues voor. Zorg eerst dat je systeem optimaal draait met de opties die mijn voorganger vermeld. mocht het dan naar wens zijn verder niet aan morrelen;) heb je dan toch nog issues kun je CCCP overwegen. Als je niet zeker weet of je al eens een pack geinstalleerd hebt zou je dat kunnen detecteren met de CCCP Insurgent om op die manier andere packs te verwijderen zodat je geen conflicten krijgt in je codecs

Laatst bewerkt:
@ Ronold

Blijkt dat die update dus alleen voor notebooks was ofzo. dat ik er niks aan had.. xD

@elassar

Ben nu dat totaalpakket aan 't installen:) thx !

Edit:
Heb nu dat pakket geinstalleerd. Betekent dat dat deze nu automatisch van toepassing is op Wmp?

Edit2:
Hoezo doet die 't dan wel op Wmp?.. en kun je daar wel subtitles selecteren?

Laatst bewerkt:
In CCCP zit ook VobSub die de ondertitels kan weergeven in wmp. Bij een MKV kan het zijn dat de ondertitel in het mkv bestand zit. als dat het geval is word de standaard ondertitel als het goed is meteen weergegeven als de ondertitel een los bestand is naast de MKV moet hij hetzelfde heten als de MKV (met uitzondering van de extensie) dus Blaat.mkv heeft dan als ondertitel Blaat.srt (in het geval van de veel gebruikte srt ondertitels)

als het goed is zul je dan in je taakbalk onderstaande icoontje tegenkomen
[smallIMG]http://img151.imageshack.us/img151/6623/vobsub8da2.jpg[/smallIMG]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan