films branden + ondertittels

Status
Niet open voor verdere reacties.

gloortjex

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2012
hey

ik ga mijn films downloaden op torrentz en meestal is de nederlandse ondertittel al ingebakken maar soms bij nieuwe films of reekse is dat nog niet.
door dat ik mijn films afspeel via bs player worden er ondertittels gezocht op het internet en worden die appart in een map opgeslaan.
ik gebruik altijd het avi bestand omdat ik dan meerdere films op 1 dvd kan zetten en gebruik daarvoor het brandprogramma nero kwik media omdat die toch gratis is. ik neem de film en eronder zet ik de ondertittels dat een srt bestand zijn maar als ik de film afspeel via mijn dvdspeler komt de ondertitteling er niet op.

brand ik niet goed of kan mijn dvdspeler dat bestand srt niet lezen?
moet ik srt convertere dan?.....

hopelijk weet iemand raad want heb al veel mislukte gebrande dvd's moeten weg gooien
xx

Bij mij helpt het altijd (brand eigenlijk nooit, maar als ik het doe is het meerdere AVI's) als ik de film en de ondertiteling exact dezelfde naam geef (dus enkel een verschillende extensie)

Dan moet je ook DVD RW's kopen en hoef je niets weg te gooien.

Enige echte goede antwoord op je vraag is: je dvd speler kan idd geen srt lezen.
Je zal dan moeten inburnen in de avi.

Jawel werkt wel, gewoon 1 map met daarin alle AVI's en Alle SRT's, en dan je SRT's precies dezelfde naam geven als bijbehorende AVI.
Als je dan op je tv je AVI start, (ook al zie je de srt niet).. Dan plakt hij die er wel onder.

de bestandsnaam van de srt moet exact hetzelfde zijn als die van de avi, op de extensie na.
Voorbeeld: una paloma.avi en una paloma.srt
Zo moet het ook bij elkaar staan die 2 bestanden, anders werkt het niet

heb bv veel afleveringen van the vampire diaries door mijne BS player gaat hij ondertittels op zoeken op internet.
opensubtitles.org
bsplayer-subtitles.com
dus bedoel je vb: the vampire diaries s03e22.avi (film zelf)
the vampire diaries s03e22.srt (ondertittel)

bedoel je dat de tittel helemaal moet overeenkomen?
ik denk dat ik de fout maakte door teveel srt bestanden achter te zetten ik downloaden al de ondertittels omdat die allemaal al geselecteerd stonden...
en dan kreeg ik vb the vampire diaries s03e22(1).srt
the vampire diaries s03e22(1)(2).srt
the vampire diaries s03e22(1)(2)(3).srt

sorry dat ik het nog is vraag maar het zit toch allemaal veel ingewikkelder in elkaar .... :)

Je maakt het jezelf veel te moeilijk. Zolang je het simpel houdt kan het bijna niet fout gaan.
Vampire diaries seizoen 1 aflevering 1 geef je gewoon de naam:

VD1-1.AVI
De ondertiteling geef je dan ook de naam VD1-1.srt

De tweede aflevering geef je gewoon de naam VD1-2.AVI met bijbehorende ondertitelbestand VD1-2.srt

uiteindlijk krijg je dus gewoon een dvd vol met:
VD1-1.AVI
VD1-1.srt
VD1-2.AVI
VD1-2.srt
VD1-3.AVI
VD1-3.srt
VD2-1.AVI
VD2-1.srt

Succes

Status
Niet open voor verdere reacties.