films downloaden lukt niet meer en branden via totally free burner ook niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sasjke

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Van de een op de andere dag krijg ik de films niet meer volledig binnen. Ik download via Eweka internet Services. Hij geeft bij spotnet aan dat de film compleet is maar uiteindelijk bestaat het bestand maar uit een paar MB.Als ik het via Grabit doe, geeft hij aan "article not found".heel soms lukt het wel met een bepaalde film maar 95% doet hij het niet meer. heb sinds een paar maanden ziggo internetbeveiliging maar die draaide al eerder en deze krijg ik niet uit gezet.
Daarbij krijg ik de bestanden die nog op de computer stonden (iso) niet meer gebrand op dvd. ik brand met totally free burner en hij geeft aan: write error occured
waar kan dit alles aan liggen?
alvast bedankt voor de hulp

Modedit: Emailadres verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op helpmij.nl:thumb:

Heb je vraag verplaatst naar de juiste sectie.

Laatst bewerkt:
Alhoewel jouw probleem nét even anders is, zijn er toch wel overeenkomsten te vinden : lees : http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/744550-quot-Articles-not-Found-quot

Kijk vooral ook even naar de link die Tierens plaatste in zijn bericht.
Desondanks denk ik dat jouw probleem een andere oorzaak heeft. Daar ook ik met Spotnet, Eweka en Grabbit werk, stel ik voor de 'Pepsiproef" te doen. Welke film kun je niet downloaden (naam svp). Wil je helemaal volledig zijn, noem dan tevens even de naam van de poster, het aantal dagen van ouderdom en het formaat (DVD5, 9, Divx, anders?) Ik probeer die film dan ook even. (Van exact dezelfde poster)
Even een screendumpje maken van Spotnet en hier plaatsen mag natuurlijk ook, dan 'lees' ik de info uit het schermpje wel.

@jackall : je thumb is een klein beetje 'invalide".

Laatst bewerkt:
bedankt, hier een reactie

*knip*

of

*knip*

hij laadt een gedeelte in grabit en dan op het einde geeft hij aan: article not found

Ik wil met alle plezier een poging wagen, maar de linkjes die jij plaatste zijn niet die van Spotnet?

Bijlagen

• hobbit.jpg
    hobbit.jpg
    100 KB · Weergaven: 80
Laatst bewerkt:
nee klopt, ben op het werk en heb hier geen spotnet maar dat zijn wel de standaard posters van postnet. inge2222 etc
als het niet lukt dan doe ik vanavond nog even kijken.
dank u

Zojuist van 5 verschillende posters geprobeerd, maar helaas..................
Het linkje dat in dat andere topic door Tierens is geplaatst, is hier 100% van toepassing. Eweka heeft 'm geblokt! :evil:

Laatst bewerkt:
*knip*

of

*knip*

hij laadt een gedeelte in grabit en dan op het einde geeft hij aan: article not found[/QUOTE]

De eerste link die je geeft (van spotter Deksel) loopt bij mij prima binnen. De tweede doet het idd niet.

ik download via eweka

Hun reactie was:
Wanneer u veel incomplete bestanden ziet, kan dit diverse oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaak is de werking van antivirussoftware en/of firewall(s). De gemakkelijkste manier om dit op te lossen is de virusbewaking en firewalls (let op: routers hebben een eigen firewall!) tijdelijk uit te schakelen om vast te stellen of inderdaad hierin het probleem schuilt. Indien dit het probleem niet oplost kunt u de nieuwslezer opnieuw installeren. Hiermee meldt u het programma op alle kritieke plaatsen opnieuw aan. Een andere veel voorkomende oorzaak van incomplete bestanden is dat wij, of andere usenet access providers, in overeenstemming met juridisch beleid, door een usenetgebruiker geposte inhoud verwijderd hebben die mogelijk illegaal is of rechten schendt. In zo'n geval kunnen wij u helaas niet helpen. Het ongeautoriseerd verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal op Usenet is in strijd met de voorwaarden van Eweka. Eweka biedt geen ondersteuning bij vragen die mogelijk leiden tot gedrag dat strijdig is met onze voorwaarden en mogelijk de wet overtreden. Indien u meer assistentie wenst, dan kunt u ons een flink aantal "message ID's" sturen van een aantal bestanden die u niet kunt benaderen, zodat we kunnen uitsluiten dat het probleem niet wordt veroorzaakt door een opslagprobleem. Aanwijzingen om een MID (een 'message ID') te maken:1. Klik rechts op een nzb (.nzb bestandsformaat)2. Kies voor 'Openen met' en kies voor Kladblok (Notepad)3. Open de nzb met Kladblok (Notepad)4. Zoek in de tekst (evt. Ctrl + f) naar <segments>5. Zoek in de tekst naar </segments>6. Kopieer alle tekst tussen <segments> en </segments>7. Plak deze MID in de tekst van uw e-mail aan Eweka8. Gebruik het Technisch Support Formulier op http://www.eweka.nl/nl/support/form/ Oplossingen voor de meeste problemen vindt u onder 'Support' op http://www.eweka.nl/nl/support/ Account informatie: 'Mijn Eweka' op http://www.eweka.nl/myeweka/Technische vragen: uitsluitend via het Technisch Support Formulier op http://www.eweka.nl/nl/support/form/Chat support voor alle vragen: Chat SupportFinanciële vragen: via het Technisch Support Formulier of telefonisch naar (+31) 072 8500 777

Ik gebruik ook eweka, ik weet niet of het uitmaakt maar ik log altijd in op de sslreader.

Nu word ik toch wel nieuwsgierig. Hoe / waar log jij in bij de SSLreader van Eweka?
Mijn Eweka usenet abbo voer ik in in spotnet en daar moet ik bij de poort kiezen voor 119 want dát heeft Eweka mij laten weten toen het abbotje van kracht werd. Ik kan in datzelfde schermpje ook kiezen voor de poorten 443 (SSL) en 563 (SSL) maar dat gaat dan tegen de schriftelijke inloginformatie in die ik van Eweka heb gekregen en dus heb ik daar braaf voor 119 gekozen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de links naar de downloads weggehaald.
Over downloaden praten is toegestaan, links plaatsen niet.

Vul bij serveradres 'sslreader.eweka.nl' in.
zet de poort op 563
zet een vinkje bij 'Encrypted Server Connection'
Vul je eigen gebruikersnaam en wachtwoord in en gaaaaan.....

Dit gebruik ik al heel lang, vind het ook wel makkelijk als je eens wat later betaald, dan hoef je het server adres niet te veranderen. Die blijft in dit geval altijd hetzelfde.
Maar , dit is ook allemaal te vinden op de eweka website.

Een stukje uit de eweka faq:
Code:
Alles over SSL
SSL staat voor Secure Sockets Layer en is een codeer (versleutel) protocol. Elke klant kan gebruik maken van SSL, mits de gebruikte news client ook SSL ondersteunt.

Iedereen kan met zijn huidige aanmeldgegevens inloggen op server 'sslreader.eweka.nl', via poort 563. U dient hiervoor in uw news client wel eerst de functie SSL aan te vinken.

Voordelen: SSL zorgt voor een stukje extra veiligheid.

Nadelen: SSL kost processorkracht. Als u een minder snelle computer heeft, kan het zijn dat de snelheid bij gebruik van SSL lager uitvalt, 
omdat de computer het ontsleutelen van de berichten niet kan bijhouden. 
Hoe sneller de internetverbinding is, hoe hoger de snelheid en hoe sneller er ontsleuteld moet worden.

Laatst bewerkt:
Waar zet jij dat 'vinkje'? Op het plaatje zie je de instellingen van Spotnet. Er valt niks aan te vinken.............? Wel kan ik (zie pulldownmenuutje dat geopend is) een andere poort dan 119 kiezen.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 60
Zal ff kijken, ik gebruik newsleecher om te leechen en uit te pakken en zo, maar ik heb spotnet wel. Omdat op ftd en spotnet verschillende spotters bezig zijn.

Er staat toch ssl achter? gewoon de poort 563(SSL) kiezen en bij adres 'sslreader.eweka.nl' invullen. Zonder haakjes uiteraard.
Spotnet maakt dan wel een nieuwe cache aan merk ik.
Hij haalt alle spots weer opnieuw binnen.

Bijlagen

• spotnet.JPG
    spotnet.JPG
    31 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Stop maar ik heb het al gevonden. Binnen Grabbit kan ik dat instellen. Ik ga het proberen.

Ik heb er ff een plaatje bijgezet, kun je het zien.

@petje11 : spotnet is nu bezig al zijn spots aan het vernieuwen (kost een minuut of 10), spotnet wordt dus als het ware opnieuw geinitieerd. Als dit is gebeurd dan doe ik even een testje of alles nog werkt zoals het zou moeten werken.
@sasjke : als dit bij mij werkt, dan werkt het ook bij jou en mogen we petje11 dankbaar zijn voor de tip. Als alles werkt zoals het hoort dan zal ik je zo de inlogschermpjes van Grabitt en Spotnet laten zien, dan weet je wat je moet veranderen.

Nou het mag ff duren bij spotnet........
er worden continue spots gevonden, een paar honderdduizend hier, een paar honderdduizend daar en vervolgens gáát het voortgangsbalkje weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan