Films overzetten naar videorecorder/dvd speler met opslagcapaciteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
Goedendag,

Een goede vriend heeft een ( 2e hands) videorecorder/dvd speler die een opslagcapaciteit ( harde schijf??) die programma/films opneemt van de TV.
Type weet ik nog niet.
Hij wil namelijk films van mijn externe harde schijf hier op zetten zodat hij ze dan via de tv kan afkijken.
Die op de externe schijf zijn ISO en VIDEO_TS , wat er op de videorecorder/speler moet weet ik ook niet.
Ik ben benieuwd wie kan me vertellen of dit mogelijk is en of hiermee ervaring heeft of me iets meer kan vertellen.

m.v.g. willem

Dat is niet te zeggen zonder dat je het merk en type van dat apparaat vermeld.

Als we hier praten over een videorecorder (met tapes, een VCR dus) gecombineerd met een Digitale Video Recorder (DVR):
DVR's zijn normaal gesproken zo ingericht dat het niet mogelijk is om 'extern' dingen op de harde schijf ervan te zetten of van de harde schijf af te halen. Dus alleen voor het opnemen van tv-programma's op harde schijf en (daarna) het afspelen van die opgenomen tv-programma's vanaf die harde schijf.

Tijs.

oke, edmoor ik zal morgenavond na 18:00 erop terug komen wat voor het type het is.
Maar ik begrijp ndat tijs al schrijft dat het niet mogelijk is . maar wie weet komen we er voor het eerst wel uit.
Alvast allebei bedankt voor de reaktie en ik kom er morgen op terug om 18:00
Hopelijk tot morgen.

willem

Ik verwacht ook niet dat het mogelijk is maar dat valt pas met zekerheid te zeggen als het merk en type bekend is.

HOI , IK BEN ER OM 18:00 WEER, MAAR IK KAN AL WEL VERTELLEN DAT HET EEN Medion dvd/hdd - recorder
MD 81287 IS.

WILLEM

Handleiding van dat apparaat hier te downloaden.
Interessant wordt het vanaf pagina 51. Lijkt erop dat alleen van DVD er iets naar harde schijf gekopieerd kan worden. Het LIJKT erop dat volwaardige DVD's ook gekopieerd kunnen worden, zolang die maar niet (meer) kopieerbeschermd zijn.
Misschien werkt de methode op pagina 81 (wat) sneller dan de methode die vanaf pagina 51 is genoemd.

Lijkt mij dus dat hij eerst een DVD+R (of DVD+RW) moet branden met elke individuele film (DVD-VIDEO), en die DVD+R (of DVD+RW) dan moet overzetten naar de harde schijf als Video.

Succes,

Tijs.

Hoi dnties , hardstikke bedankt voor de tip en handleiding. Ik ga de volgende optie van de week uitproberen , ik hoop dat je het kunt volgen en in of na het weekend laat ik hierop iets weten of het gelukt is.
Ik heb een laptop met video-s uitgang en en provision recorder met video-s ingang met achterin een scart aansluiting. Ik heb dus de laptop via een video-s kabel aangesloten op de provision en via de scart kabel op de TV. Ik speelde dus zo een film via de laptop en de provision op de TV af. Misschien kan ik dus op de manier die jij aangaf de scart dus niet op de TV aansluiten maar op de recorder van mijn vriend en dus zo naar de harde schijf van zijn recorder kopieeren. Ik kan alleen niet in de handleiding zien wat de grootte van zijn harde schijf is en hoveel films erop kunnen.
Ik kom dus in het weekend of uiterlijk maandag hier om 18:00 op terug. Als je benieuwd bent of het gelukt is kijk dus tot maandag of je tips resultaat hebben gehad.
WEL ALVAST KEI BEDANKT VOOR DE MOEITE, JE HOORT VAN ME.
OF IEMAND MOET EEN ANDERE MAKKELIJKER MANIER VAN OVERZETTEN WETEN.

WILLEM

Laatst bewerkt:
De hard-disk is 160 GB. Uitgaande van 4,5 GB per DVD zouden er zo'n 36 op passen.

Thanks edmoor , ben erg benieuwd of het lukt ik heb er nog nooit van gehoord maar zo leren we er allemaal misschien iets van , jullie horen van me.

Willem

DNTIES EN EDMOOR, geweldig nieuws , het is gelukt. Ik heb mijn laptop via een s-video kabel verbonden met de provisionrecorder en deze ingesteld op front. Deze weer met de scart van de recorder aangesloten. De laptop op juiste beeldscherm ingesteld en de film afgespeeld . De recorder van mijn vriend ingesteld laten staan , want die stond al ingesteld op ingang van de scart kabel ( tv)en op recorded gedrukt. Lukt prima en zo 2 films achter elkaar erop gezet.
Ik neem de recorder mee naar huis en ga er 30 films opzetten. Het enigste nadeel is dat de films er 1 op 1 op moeten , als de film 2 uur speelt neemt duurt het dus ook 2 uur opnemen. Jammer genoeg weet ik ( of iemand anders misschien) niet net als bij een pc en externe schijf hoe ik hem dus meteen kan overzetten in een paar minuten. Zolang ik of iemand dit niet weet neem ik dit maar voor lief. Ik ben met de tips en de handleiding GEWELDIG GEHOLPEN.
BEDANKT JONGENS , GEWELDIG.

WILLEM 2

Hardstikke goed :-)
Zet je de vraag ook even op Opgelost?

Ok, opnemen naar het apparaat zal ook wel kunnen.

Ik bedoelde zelf gewoon een Video-DVD over te zetten (zie instructie eerder). Misschien kun je dat ook nog proberen.

Fijn dat je wat aan de hulp hebt gehad. :)

Tijs.

iK GA DAT OOK NOG PROBEREN, EN WEER GEWELDIG GEHOLPEN OP DEZE SITE, VOOR DE 5E KEER ALWEER.
GEWELDIG.

TOT HOPELIJK DE VOLGENDE KEER.

GROETJES WILLEM2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan