Films van de laptop op tv bekijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gordon180

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2008
Ik had even een vraagje aan jullie. Ik kijk en download best wel vaak films maar om ze dan te kunnen bekijken moet ik ze iedere keer weer op DVD branden en ik wordt daar een beetje moe van. Nu hoorde ik dat er andere manieren zijn om de films te bekijken, bijvoorbeeld via het verbinden van de laptop met de TV / DVD of via een harde schijf die als een soort DVD speler werkt (ben even de naam kwijt)'

Nu wilde ik aan jullie vragen wat de beste, goedkoopste en meest efficiëntie manier is en welke manieren er allemaal zijn. Omdat ik toch een Harde Schijf wilde kopen ging mijn voorkeur uit naar zo een Harde Schijf die ook als DVD speler werkt.
Kunnen jullie me helpen?

Wat jij bedoelt is een multimedia harde schijf. Deze zij vaak erg ongebruiksvriendelijk (denk aan een film zoeken en door mappen bladeren met een zwart wit display ter grootte van een mp3 speler zijn display.
Er zijn natuurlijk ook betere te koop maar dat gaat al snel veel kosten.

Het makkelijkst is om je laptop op je tv aan te sluiten, optimaal is dit als je een flatscreen hebt met HDMI en een laptop met HDMI. Want dan is het gewoon een kwestie van 1 HDMI kabeltje trekken en klaar!

Mocht dit niet zo zijn kan je dan je type laptop en tv dat je hebt posten zodat er een andere oplossing gevonden kan worden.

P.S. Als je een HDMI kabel koopt koop dan niet de goedkoopste. Het is niet zozeer dat de beeldkwaliteit slechter is met een goedkope kabel maar de kabel gaat wel veel sneller stuk en je hebt zelfs kans dat je de HDMI poorten van je tv/laptop sloopt.

Ik zag op internet een Conceptronic Multi Media Player (500GB) voor 130 euro. Een collega van mij heeft deze aangeschaft en aangesloten via een SCART-kabel op de TV. Bij hem werkt deze prima en het beeld is ook goed. Het werkt hetzelfde als een DVD speler, alleen heeft deze een harde schijf en kan er geen DVD schijfje mee worden afgespeeld.

Ik snap niet wat je bedoelt met “denk aan een film zoeken en door mappen bladeren met een zwart wit display ter grootte van een mp3 speler zijn display.” Want die van hem speelt de film af op de TV gewoon in kleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan