films vanaf de computer op de tv bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lillian

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Ik heb nu wat leuke films op mijn compu staan, maar het is niet zo prettig kijken op een compu scherm. Nu hoorde ik van iemand dat ik ook via mijn compu op de tv die film kan zien. Ik moest daarvoor een videokaart met tv-out hebben, en jullie raden het al graag wil ik van jullie wat advies hierover. Ik nu een "GeForce4 MX 420" als videokaart. Over de prijs ik wil het liefst onder de 75 euro blijven, maar voor een hele goede heb ik nog wel wat meer over. Kunnen jullie me wat advies geven over wat een goede is?

Thanx Lillian :thumb:

:o ehh ja daar zit een zwart rondje, volgende vraag wat heb ik nu nog nodig om de films op mijn tv te bekijken?

Thanx

:thumb:

Scheelt je toch weer wat euro's.:)
Klein zwart rondje met een aantal gaatjes neem ik aan?
Je zal dan een S-videokabeltje moeten halen.
Let op die moet je wel op je video of je TV kunnen aansluiten.
Kan dit niet, dan kan je een kabeltje halen die van S-video naar tulip(composite het dat geloof ik) gaat.
Je geluid kan je vanaf de geluidskaart aan je stereo aansluiten.
(mini jack naar tulip (rood en wit/zwart))

Ja het is een klein zwart rondje met een stel gaatjes erin. Op mijn tv en video heb ik alleen 2 scartkabel aansluitingen en een coax aansluiting, dus dan moet ik vragen naar een kabeltje dat van S-video naar tulip gaat?
En wat heb ik nodig om mijn geluidskaart op de stereo aan te sluiten. Daar had ik nog niet eens aan gedacht.

:thumb:

Voor je geluid naar de stereo heb je een mini jack naar tulip nodig.
(koptelefoon aansluiting naar tulip)

Kan je op die scart wel tulip stekkertjes kwijt?
Voor het beeld.

Dit is wat je nodig hebt om de hele rambam aan te sluiten op de tv nadat je de svideo hebt gesplit naar een tulp.

er komt dan een gele video tulp en een witte en rode geluid tulp in deze connector.

Scart-RCA.JPG

mvg,

db

En hier de tulp stekkers;
[edit]link naar de afbeelding werkte niet goed.[/edit]
Bijlage een bericht hier onder.:)

Hier zijn ze grijs, maar meestal is het plastic in rood, geel en zwart(was/is ook wel wit)
Geel is voor beeld de andere twee voor links en rechts geluid.

Thnx voor de aanvulling Dirtbag.:)
Persoonlijk zou ik het geluid op de stereo aansluit in plaats van die scart verloop.

Laatst bewerkt:
Hier een afbeelding van tulpstekkers;
attachment.php

Bijlagen

• tulpstekers.jpg
    tulpstekers.jpg
    12,6 KB · Weergaven: 210
:thumb: Thanx

Ik ga morgen meteen ff kijken of ze die kabeltjes hebben en dan maar lekker filmpie kijken op de bank.

Super :thumb:

Geplaatst door Lillian
:thumb: Thanx

Ik ga morgen meteen ff kijken of ze die kabeltjes hebben en dan maar lekker filmpie kijken op de bank.

Super :thumb:
Juich niet te vroeg.
Je zal niet de eerste wezen, die problemen krijgt met het beeld (goed) op de TV te krijgen.;)
Niet schrikken hoor.
Op Helpmij helpen we je daar dan ook wel weer mee.:D

Geplaatst door crash

Juich niet te vroeg.
Je zal niet de eerste wezen, die problemen krijgt met het beeld (goed) op de TV te krijgen.;)
Niet schrikken hoor.
Op Helpmij helpen we je daar dan ook wel weer mee.:D

Oké daar ben ik weer heb de stekkertjes gekocht en aangesloten maar er gebeurd dus nix, geen beeld op de tv. Ik hoorde van iemand dat je bij eigenschappen van de videokaart ook iets moet veranderen, maar ik zou niet weten wat en hoe. :confused:

Groetjes Lillian

Geplaatst door buffy
Het je de nieuwste driver voor je videokaart?
Probeer deze instelling eens: nView -> Kloon -> TV + analoog beeldscherm.

Hmm ja ik heb pas de nieuwste driver gedownd i.v.m. met een spel wat ik niet kon spelen, na de download lukte dit wel ds ik neem aan dat het de nieuwste driver is.
Wat bedoel je met die instellingen, waar moet je dat dan instellen?

Lillian

Als je inderdaad de nieuwste (of in ieder geval een tamelijk nieuwe) Nvidia-driver hebt, staat daar als het goed is een icoontje van in de systray (rechtsonder, naast het klokje). Klik daar met de rechtermuisknop op, kies in het menu dat verschijnt voor nView, kies in het submenu dat verschijnt voor Kloon en in het submenu dat dan weer verschijnt voor TV + analoog beeldscherm.

Oké ik ben er bijna, ik heb nu kleur. Maar als ik nu een film kijk op tv en ik wil de film stopzetten zie ik dat niet op mijn computer maar alleen op mijn tv. Op mijn computer loopt de film gewoon door en op mijn tv zie ik de keuze menu's voor de film, hoe kan ik dit omruilen?
Zodat ik gewoon via mijn computerscherm de film stopzetten, pauzeren etc..?

Vreemd. Heb je bij de instellingen van je videokaart gekozen voor Nview -> Kloon -> TV + analoog beeldscherm?
Zo staat het bij mij, eveneens met een Nvidia Geforce4 MX 420 kaart (en de recentste driver, Nvidia Forceware Driver 53.03, op WinXP), en het werkt perfect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan