• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter behouden in html

Status
Niet open voor verdere reacties.

scumbagnl

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hallo

Ik wil graag een sheet in excel die gebruik maakt van filters omzetten naar een webpagina, maar als ik dit doe gaan de filters weg.

Dus mijn vraag is , kan dit wel met excel of moet ik een andere oplossing zoeken? (access?)

Wat Excel doet bij een autofilter is de rijen die niet aan de voorwaarde voldoet verbergen, bij een export worden deze gewoon terug zichtbaar. Wat je kan doen (evt. via VBA) deze gefilterde lijst naar een nieuwe sheet copieren en deze dan exporteren.

ok ja dat begrijpt ik wel , maar ik bedoel meer dat bezoekers van die pagina dan heel simpel kunnen kiezen wat ze willen zien net zoals je dat in het excel bestand voor elkaar kan krijgen

Maw je wilt een Excel functionaliteit (filters) op je HTML pagina?

Dan vrees ik dat je naar andere tools moet kijken. Webdesign is niet echt mijn specialiteit, dus daar kan ik je jammergenoeg niet mee verder helpen. Maar ik denk dat je dan in de richting moeten zoeken van je data in een database te zetten, en deze via SQL op te vragen gebaseerd op filterelementen die je in je webpagina zet.
Mij lijkt een combinatie van PHP als scripttaal en een SQL database (bv. MySQL) meer aangewezen in dat geval.

ok daar was ik al bang voor (totaal geen ervaring mee) , maar dan weet ik in ieder geval dat het met excel alleen niet kan.

Bedankt:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan