Filter criteria bij subreports

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinokkio89

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2006
Goedendag,

Ik heb drie tabellen:

Tabel 1
Tabel 2
Tabel 3

Van tabel 1 heb ik een query gemaakt, van deze query heb ik vervolgens weer meerdere queries gemaakt, uiteindelijk heb ik 3 rapports.
In de eerste query die ik van tabel 1 heb gemaakt heb ik het volgende criteria staan: Between "From Date?" AND "To Date?". Deze heb ik ook als parameter opgenomen in de querie.

Van tabel 2 heb ik een querie gemaakt en hiervan heb ik 1 report gemaakt. Als criteria heb ik in de eerste querie staan: Between "From Date?" AND "To Date?". Deze heb ik ook als parameter opgenomen in de querie.

Van tabel 3 heb ik een querie en 1 report gemaakt. Als criteria heb ik in de eerste querie staan: "Nummer?". Deze heb ik ook als parameter opgenomen in de querie.

Het probleem is nu echter dat wanneer ik een report run met alle sub reports (5 stuks), dan moet ik 4 x "From Date?" en "To Date?" invullen en 1 keer "Nummer?".

Is het mogelijk dat ik 1 x "From Date?", 1 x "To Date?" en 1 keer "Nummer" in hoef te vullen? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Dat kan wel, maar dan moet je het rapport starten vanaf een formulier. Op het formulier zet je dan tekstvakken waar je de parameters in zet.
Misschien is het ook wel mogelijk om parameters in query op te vragen uit query 1 maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zou dus de optie met formulier gebruiken, dat werkt altijd.

Dank je voor je antwoord.

Een formulier maken kan ik wel met de twee tekstvakken erop. Maar hoe ga ik vervolgens verder?

Je kunt vervolgens in de queries een verwijzing opnemen naar de tekstvakken op het formulier. Dus i.p.v. de parameters gebruik je dan objecten uit het formulier. Om de juiste syntaxis te pakken gebruik je best de Opbouwfunctie; dan heb je geen vertaalproblemen. Uiteindelijk zet Acces dan iets als Forms![Formuliernaam].[Tekstvak] als object in je criterium.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan