• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter datum uit een rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesjes001

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Goeie morgen beste Excellers...

ik vraag me af of het mogelijk is om te filteren in een rij met datums. Ik vind alleen informatie over filteren in een kolom. Ik voeg alvast een voorbeelddocumentje toe, zodat jullie een duidelijk beeld krijgen van wat ik bedoel.

In cel A1 zou ik graag een filter plaatsen die de data uit rij A kan filteren. Het zou de bedoeling zijn dat ik bv een periode van een week op mijn werkblad laat verschijnen. Iemand enig idee hoe ik dit kan verwezenlijken?

Mvg

LiesBekijk bijlage Rijfilter.xlsx

Als je de datums en namen transponeert (dus datums verticaal en namen horizontaal), en dan een autofilter erop plaatst dan kun je een kiezen uit uitgebreide datumfilters. Per maand, per week, tussen een bepaalde periode etc.

Het is de bedoeling dat de data horizontaal blijven staan. Het document dat ik doorstuurde, is een voorbeeld van een document. Het originele document bestaat uit meerdere gegevens en dat zorgt ervoor dat de data horizontaal zouden moeten staan.

Beste warme bakkertje,

als ik hetzelfde in een ander document wil toepassen, is dat dan via ontwikkelaars, invoegen, ActiveX besturingselement? En dan de macro toewijzen aan dat element, of sla ik de bal helemaal mis?
Ik zou het graag zelf willen doen, omdat ik zo het meeste bijleer. In ieder geval, het voorbeeld is meer dan perfect.

Mvg

Lies

Warme bakkertje, dankzij jouw heb ik weer heel wat bijgeleerd! Ik wil je echt van harte bedanken, want het is gelukt om het in een ander document in te voeren! Echt thanks!

Blij voor jou dat het gelukt is :-)
Proficiat ook dat je het zelf hebt geprobeerd en zoals het spreekwoord zegt, "De aanhouder wint". Top

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan