Filter door waarde uit andere tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je het formulier bedoelt waarin de drie waarden invoer, die vul ik in en daarna krijg ik de melding....

Ik snap niet meer wat je aan het doen bent; maak een voorbeeldje! Liefst in 2003 format.

@OctaFish: kun je met het Access 2010 bestand uit de voeten?

Vanavond, want thuis heb ik 2003 en 2010; overdag heb ik alleen Access 2003.

Leg nog eens uit wat de bedoeling is, want ik ben dat een beetje kwijt.... En uit je voorbeeld kan ik het ook niet opmaken. Zowiezo snap ik niet dat je geen keuzelijsten gebruikt op je formulier om PersoonID, Datums en Ziektejaar te selecteren, want die gegevens kun je zo uit je tabellen halen. Wat heeft het voor zin om een persooneelsnummer te laten intypen, wat dan vervolgens niet hoeft te bestaan, zodat je rapport al gelijk niet meer werkt? Haal dat soort gegevens uit de tabel!

Het formulier kan inderdaad nog verfijnd worden, maar het gaat nu even om de query om die werkend te krijgen.
Het personeelsnummer moet ingetypt worden, omdat er meerdere gesprekken op één dag plaats kunnen vinden.

Waat het om ging is, dat door een ziektejaar in te typen onderaan het rapport tevens het ziekteverzuim uit dat jaar komt te staan.
Volgens jou kon dit "eenvoudig" door een Iif functie toe te voegen in de query.

Code:
Expr1: IIf([Formulieren]![frm-RAPfunctioneren+ziekte].[Ziektejaar] Is Null;Waar;[Formulieren]![frm-RAPfrunctioneren+ziekte].[Ziektejaar]=Year([DatumZiekmelding]))

Tevens zou ik graag willen dat als er geen ziekteverzuim van
die persoon is in dat bepaalde jaar, dat het subrapport ziekteverzuim verborgen blijft.

Laatst bewerkt:
Ik wil best helpen, maar dan is het wel noodzakelijk om te snappen wat er aan de hand is. En hiermee
Het personeelsnummer moet ingetypt worden, omdat er meerdere gesprekken op één dag plaats kunnen vinden.
raak ik alleen maar verder in verwarring; er zullen best meerdere gesprekken op een dag zijn, maar wil je die dan allemaal zien? Waarom wil je dan op personeelsnummer filteren? En wat dat heeft te maken met het kunnen invullen van niet-bestaande nummers? Bovendien: als je meerdere personen tegelijkertijd in je rapport wilt zien, dan zul je ook je filter anders moeten opbouwen.

- een rapport met daarin het subrapport ziekteverzuim (zie voorbeeld)
- afdruk voor één medewerker, vandaar het personeelsnummer (uniek nummer)
- meerdere gesprekken per dag, maar één rapport per medewerker per keer afdrukken
- als er in dat jaar geen ziekteverzuim plaatsvond, dan moet het subrapport ziekteverzuim niet getoond worden

Octafish: kun je er met mijn punten uitkomen of is het niet duidelijk wat ik graag zou willen?
Volgens mij zou het moeten kunnen met jouw code, echter zit er net een komma of iets verkeerd, ik kan het niet vinden

Ik zal vanavond weer eens verder kijken.

Octafish: heb je nog gelegenheid gehad om er naar te kijken?

Ik heb er al wel naar gekeken, maar ik weet zo uit mijn hoofd niet meer wat de status is. Zal er vanavond weer verder naar kijken!

Dat het voetballen heel aardig was :)

Een redacteur, verenigingslid heeft ook wel een vrije tijd zo te zien... hiermee krijgt het forum wel meer een sociaal karakter.

In dat geval zal ik je vraag nog een paar dagen laten liggen, en aan het inmiddels zwaar verstofte kratje bier beginnen :)
Of, als alternatief, probeer ik het vanavond nog een keer...

Soms krijg je na het drinken van een krat bier heldere ideeën heb ik wel eens gehoord... ;-)

@ Octatfish: heb je al een oplossing gevonden voor mijn vraag?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan