• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste helper,

Ik heb een draaitabel met als rapportfilter alle datums van het jaar.
Nu moet ik elke keer als ik de gegevens wil zien van bijvoorbeeld december, alle datums van december aanvinken.
Nou zou ik graag willen dat als ik in een cel het maandcijfer 11 zet. Het rapportfilter automatisch de maand november weergeeft.

mvg,
Ralf

Voeg een kolom toe in je tabel met de formule = maand(cel met datum)

ik gebruik zelf deze formule

Code:
=KIEZEN(MAAND(Tabel1[[#Deze rij];[BestelDatum]]);"Januari";"Februari";"Maart";"April";"Mei";"Juni";"Juli";"Augustus";"September";"Oktober";"November";"December")

Niels

Laatst bewerkt:
Dag Niels bedankt voor je snelle reactie, maar dat begrijp ik niet helemaal.
Ik heb in mijn draaitabel als rapport filter alle datums van het jaar. Nu moet ik elke keer afzonderlijk met de hand alle datums van een bepaald maand aanvinken.
Nu zou ik graag willen dat als ik in een cel het maandnummer zet dat de rapportfilter dan automatisch die maand weer geeft.

Ik heb het opgelost met het toevoegen van een slicer. Ben pas over gegaan op 2010 en wist niet dat dit een optie was.
Hartstikke bedankt Niels voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan