• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter externe gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

El Jefe

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Beste

Ik ken excel, ik ken SQL, ik geen VBA.

Ik moet een liquiditeitsrapport creëren die per week bepaalde gegevens weergeeft en berekent.
De gebruiker moet daarom een weeknummer kiezen en slechts deze data zouden dan mogen worden getoond.
Select statement is dus bijv : Select Jaar, Maand, Week, Bedrag.
Wanneer je dit nu in een tabel giet, krijg je alle gegevens. Ik wil enkel de gegevens van de week die users in een dialoog of tekstbox heeft geselecteerd.

Hoe doe ik dit ?
Met dank
J

Waar staan je gegevens? Waar moeten ze worden getoond? enz. Maw te veel onbekenden om een concreet antwoord te geven.

Kan je geen voorbeeldbestand toevoegen (bv. met fake data) om het te verduidelijken?

Zie hier voorbeeldfile

Beste Zie hierbij voorbeeld van hoe ik data nu kan oproepen en beneden de gele balk hoe ik het zou willen hebben

Iedere blok is een andere sql view

Met dank

Jeffrey

Gelieve je Excel bestand te zippen, en dan hier te plaatsen. Liefst met wat uitleg van waar je gegevens komen. En hoe worden gegevens vernieuwd in het bestand, ik neem aan niet handmatig?

zip file

aub

Iedere blok is een externe data source = view vanuit sql server

Doel is single veld te hebben (resultaat van die week die gekozen is door gebruiker)

alvast bedankt !

Jeffrey

Bijlagen

Je hebt eigenlijk een parameter te weinig onder je gele lijn staan om te weten waar hij gegevens moet zoeken, nl. het jaartal. Stel dat je dat in E28 zet.
Dan kan je voor het zoeken van saldo openstaande debiteuren volgende formule gebruiken. Andere formules zijn analoog.

Code:
=INDEX(B3:J6;VERGELIJKEN(E28;A3:A6);VERGELIJKEN(D28;B2:F2))

Is dat zowat hetgeen je in gedachte had?

formule

Beste

Ik heb een engelstalige excel. Veronderstel dat vergelijken overeenkomt met match in het engels.

Heeft volgens mij niets met mijn vraag te maken.
Bovenste blok is hoe ik de data nu terugkrijg uit SQL.

Ik hoef slecht 1 gegeven terug te krijgen, met name de week die de gebruiker bepaalt.
Het jaar kan ik al filteren in mijn view.

Daarnaast is er een berekening van mijn cashpositie, maar dit is in feite enkel nog een rekenformule. Belangrijkste is het ophalen van geselecteerde gegevens vanuit een externe bron.

Met dnak

Jeffrey

Hallo El Jefe,

Ik weet niet of het geen ik gemaakt heb, ie wat je bedoeld.
Mijn versie is in het Nederlands en ik heb geen verstand van de Engelse formule's.

We horen snel genoeg of dit goed is.

Suc6, Wim

Bijlagen

Ik denk dat ik nu pas doorheb wat je wilt bereiken. Je wilt weten op welke manier je je externe gegevens kan ophalen door eerst wat restricties van de gebruikers erin te verwerken (bv. weeknummer).

Ik heb nog niet met externe gegevens via SQL server gewerkt. Ik heb wel via MS-Query gegevens uit andere databases gehaald, en daar kan je een parameterquery gebruiken om de externe gegevens te filter obv userinput. Soortgelijke functie zal ook wel bestaan bij de interface met SQL server.
Anders kan je nog altijd je Get instructie via VBA afhandelen (zal een SQl commando zijn, en dit verwerken in VBA). Alvorens je gegevens op te halen vraag je wat userinput en verwerkt deze dan in je SQL commando.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan