Filter Functie Probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldekock

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2009
Hallo,

Volgens mij ben ik goed op weg, maar mis nog een (simpele) functionaliteit.

Via Formulier 'klanten' kun je klanten toevoegen etc, maar ook bestellingen (subform). Je kan netjes een product toevoegen met gegevens uit de tabel 'lessen'. (tot zo ver werkt het) Elke les is gekoppeld aan zijn/haar categorie.

Nu wil ik de mogelijkheid maken, dat je tijdens het invullen van bestellingen, eerst een categorie kiest, hierna laat de keuzevak alleen de lessen uit tabel 'lessen' zien met de corresponderende categorie. Heb macro's geprobeerd, maar kreeg het niet werkend.

Heb de relaties en tabellen volgens mij goed ingevuld, incl relaties. Zie bijlage.

Bijlagen

Vervolg

Ik heb naar de site gekeken, en een nieuwe knop op [bestellingen subformulier] gemaakt. En inderdaad met deze code filtert hij. Maar het is niet helemaal wat ik bedoel. Voorbeeld, stel ik kies uit categorie 'indoorcycling', dan laat hij bij lessen inderdaad de bijbehorende lessen zien. Ik vul regel 1, 2 en 3 in, wissel van categorie naar 'indoorsteps' Nu verdwijnen regels 1,2 en 3, en zie ik dus gaten.

Sowieso lijkt deze knop alleen te werken in het subformulier, niet in het formulier klanten, waar bestelling het subform is. (hoewel dit waarschijnlijk stukje code is)

zou er iemand naar de DB willen kijken zoals bijgevoegd in 1ste post? Alvast heel erg bedankt.

Hoi ldekock,

Ik heb maar even een categorie keuzelijst en de knop (het kan ook zonder knop) op het hoofdformulier. Het is idd een ander stukje code, je moet namelijk verwijzen naar je subformulier.
Code:
Me.[COLOR="Red"]Bestellingen_Subformulier[/COLOR].Form.Requery

In het subformulier verwijs ik naar de klantid en categorie op het hoofdformulier.
Kijk maar in de recordbron van het formulier.
Bij categorie staat overigens:
Code:
Like [Forms]![Klanten]![CmbCategorie] & "*"
Kortom als je de keuzelijst leeg maakt en dan op refresh drukt, krijg je alles te zien van die klant. Hij zegt dan "" & "*" -> Dit is alles van een bepaalde klant.

Tevens heb ik achter de keuzelijst de volgende code gezet, bij het wijzigen van een categorie:
Code:
Me.Requery
Kortom als je een categorie veranderd dan verdwijnt hij uit de lijst, wat ook klopt, want je hebt het filter nog ingesteld. Als je dit niet wilt, kan je deze code verwijderen en dan blijft de waarde in het veld staan, totdat je opnieuw het filter (refresh) runt.

Ik hoop dat je hier wat verder mee komt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan