Filter in Subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

jarsky

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Hallo,

ik ben op zoek naar een filter in een Subform die het volgende moet doen.

ik heb een hoofdform gebaseerd op tabel A
in het hoofdform zit een subform die gegevens haalt uit tabel B
De koppeling vind plaats op ID nummer die in tabel A uniek is maar in tabel B meerdere keren voorkomt.
Vervolgens wil ik op het subform, waarin dus meerder records zitten gebaseerd op de kopeling met Tabel A, een knop maken die een filter inschakelt op een ja/nee veld die deel uit maakt van de records in Tabel B, waarmee ik dus alleen alle "waar"records toon in het Subform. de volgende stap moet dan zijn dan alle records weer worden getoond met een 2e knop.

Alles wat ik tot nu toe krijg is dat het filter op het hoofdform filtert en niet op het subform.
Volgens mij moet dit heel simpel zijn maar ik kom er niet uit.
Wie o wie kan mij helpen.

gr Jan

Je moet de knop op het Subformulier maken, en als ik het zo lees, is de filtering niet afhankelijk van een waarde uit het hoofdformulier, dus moet hij ook werken als je het subformulier zelfstandig opent. Je kunt de knop dus ook maken zonder het hoofdformulier daarbij te hoeven openen.

Je moet de knop op het Subformulier maken, en als ik het zo lees, is de filtering niet afhankelijk van een waarde uit het hoofdformulier, dus moet hij ook werken als je het subformulier zelfstandig opent. Je kunt de knop dus ook maken zonder het hoofdformulier daarbij te hoeven openen.

Micheal,

ik begrijp je insteek en dit zou ik dus ook verwachten,. Had ik al uitgeprobeerd.
Echter in de hoofdform staat info en in het bijbehorende sub form staan de details.
In die details geef ik middels een ja/nee veld een status aan een record in de subform.
Als ik vervolgens op dit veld een filter wil zetten door een knop te maken met hieraan vast de code Docmd.Applyfilter , me.status = -1 dan filtert hij van alles behalve dit veld. De records blijven gewoon allemaal staan en hij schiet naar het eerste record.

een kleine aanpassing gemaakt. Heb nu een Query gemaakt en deze gebruik ik als filter. Als ik aleen het Subformulier open werkt dit perfect, echter op het moment dat het subformulier in het hoofdformulier is geopend werkt het filter niet meer. Ik moet dan een parameter opgeven!!

gr Jan

Laatst bewerkt:
Hallo,

heb het ondertussen zelf gevonden met de functie me.recordsource.

Dit werkt uitstekend voor hetgeen wat ik wil:

Me.RecordSource = "SELECT Tabel1.* FROM Tabel1 WHERE (((Tabel1.Veld3)=-1));"

is de uitkomst geworden. Misschien niet helemaal strak maar het werkt als een speer.

bedankt voor het meedenken.

gr Jan:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan