Hallo,
ik ben op zoek naar een filter in een Subform die het volgende moet doen.
ik heb een hoofdform gebaseerd op tabel A
in het hoofdform zit een subform die gegevens haalt uit tabel B
De koppeling vind plaats op ID nummer die in tabel A uniek is maar in tabel B meerdere keren voorkomt.
Vervolgens wil ik op het subform, waarin dus meerder records zitten gebaseerd op de kopeling met Tabel A, een knop maken die een filter inschakelt op een ja/nee veld die deel uit maakt van de records in Tabel B, waarmee ik dus alleen alle "waar"records toon in het Subform. de volgende stap moet dan zijn dan alle records weer worden getoond met een 2e knop.
Alles wat ik tot nu toe krijg is dat het filter op het hoofdform filtert en niet op het subform.
Volgens mij moet dit heel simpel zijn maar ik kom er niet uit.
Wie o wie kan mij helpen.
gr Jan
ik ben op zoek naar een filter in een Subform die het volgende moet doen.
ik heb een hoofdform gebaseerd op tabel A
in het hoofdform zit een subform die gegevens haalt uit tabel B
De koppeling vind plaats op ID nummer die in tabel A uniek is maar in tabel B meerdere keren voorkomt.
Vervolgens wil ik op het subform, waarin dus meerder records zitten gebaseerd op de kopeling met Tabel A, een knop maken die een filter inschakelt op een ja/nee veld die deel uit maakt van de records in Tabel B, waarmee ik dus alleen alle "waar"records toon in het Subform. de volgende stap moet dan zijn dan alle records weer worden getoond met een 2e knop.
Alles wat ik tot nu toe krijg is dat het filter op het hoofdform filtert en niet op het subform.
Volgens mij moet dit heel simpel zijn maar ik kom er niet uit.
Wie o wie kan mij helpen.
gr Jan