• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter met VBA in gedeeld werkmap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quiby

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2016
Berichten
68
Beste Excel kenners.

Ik heb een gedeelde werkmap met een aantal grote tabellen. In het voorblad had ik een optie gemaakt dat er filter criteria opgegeven konden worden waarna er vervolgens met een macro werd gefilterd. Hierdoor kon men vanaf een voorblad direct naar het gewenste tabblad met de gewenste gegevens. Nu ik de werkmap heb gedeeld heb ik begrepen dat dit door middel van een macro niet meer mogelijk is, handmatig is dit nog wel mogelijk.

Nu is mijn vraag of iemand anders een oplossing heeft om in het voorblad van een gedeelde toch een filter criteria op te geven.

In het voorbeeld bestand heb ik alles op een tabblad gezet. Hierbij kan in cel f2 een vestiging worden opgegeven waarna er met de macro gefilterd zou kunnen worden. In in een niet gedeeld werkmap doet deze macro het dus wel.

Bekijk bijlage Filter shared workbook.xlsm

Ik hoop dat iemand hier een alternatief voor heeft.

Met vriendelijke groet,
Quiby
 

Bijlagen

  • Filter Shared workbook.xlsm
    20,2 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Handig voor helpers zo'n onbenaderbaar VBProject.

Overigens is het enkelvoud van crteria criterium (dat weet toch iedere wielrenner !).
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad niet zo handig. Ik dacht ik deel de werkmap ook zodat het voorbeeld klopt, en dat werkmap delen dan opgeheven kan worden. Maar dat ging dus niet zoals ik gedacht had. Hierbij het bestand zonder dat deze gedeeld is. Het blad is wel beveiligd maar hier zit geen wachtwoord op.

Bekijk bijlage Filter shared workbook.xlsm

Ik zou dus graag willen dat er op een manier toch automatisch gefilterd wordt op het filter criterium:p
 
gebruik dan gewoon een hyperlink:

PHP:
=HYPERLINK("#"&ADDRESS(1;1;;;F2);F2)
 
Beste snb bedank voor je reactie.

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je hiermee bedoelt. Waar zou ik deze hyperlink neer moeten zetten en wat zou deze vervolgens moeten doen?

Als ik de formule goed begrijp verwijst hij naar de cel A1 in het tabblad Alles/Noord/Oost/Zuid/West afhankelijk van de gegevens validatie.

De range die gefilter dient te worden staat in het zelfde tabblad. Hoe zou er dan doormiddel van de hyperlink ook gefilter kunnen worden op het criterium?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan