Filter op goede en foute content

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorisVos

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2011
Vanuit exel wordt een betand met date geupload in acces. Een van de kolommen moet op een bepaalde maniet ingevuld zijn namelijk: AAAA w9999. Dus 4x letter spatie w 4x cijfer. Ik heb een filter nodig die alle 'fout' ingevulde eruithaalt en weergeeft. Hoe moet mijn filter er uit gaan zien?
MVG Joris.

Nee, want met deze strings geeft je iets weer. Ik wil een controle op de invoer, of er ook echt daadwerkelijk: 4letters spatie w 4cijfers, is ingevoerd!

Nou, om mijn halve oplossing af te maken heb je wellicht de eerdere link nodig.
Code:
Private Sub Knop1_Click()
Dim h
h = Left(Me.test, 4) Like "[a-zA-Z][a-zA-Z][a-zA-Z][a-zA-Z]" And Right(Me.test, 4) Like "[0-9][0-9][0-9][0-9]"
MsgBox h

End Sub

Puzzel ze!

Groet JanvP

de kolom wordt op deze manier ingevuld: ABCD w1092, hier wordt een rede aangegeven.
het is van belang dat het stuk voor de comma ook echt die opbouw heeft.

Wat wil je precies doen met het filter? De foute records er uit filteren, zodat ze niet worden toegevoegd aan de hoofdtabel, of juist andersom: de goede records selecteren zodat je die kunt importeren?

En wil je dat op een formulier, of in een query? Je zou om te beginnen een Invoermasker kunnen gebruiken om de invoer te garanderen: >LLLL "w"0000;0;_ bijvoorbeeld.
Met een query kun je de juiste records filteren met deze string:
Code:
Left([Test];4) Like "[a-zA-Z][a-zA-Z][a-zA-Z][a-zA-Z]" And Mid([Test];5;2)=" w" And Right([Test];4) Like "[0-9][0-9][0-9][0-9]"
Of
Code:
Ucase(Left([Test];4)) Like "[A-Z][A-Z][A-Z][A-Z]" AND Mid([Test];5;2)=" w" AND Right([Test];4) Like "[0-9][0-9][0-9][0-9]"

Laatst bewerkt:
Maar na de het probleem is juist dat de record niet eindigd na de 4 cijfer:
ABCD w9009, sdknksajdkmansdkjhasdkjjnasd...
Dus ik kan niet Right([test];4) pakken..

Dan zet je voor elke element van het filter het woord NOT. Dus: Not Left... And Not Mid.... And Not Right...
Dan krijg je alle records die niet voldoen aan het goede filter.

Ja thx ik heb hem nu aangepast en het werkt:
Not (Left([Comment];4) Like "[a-zA-Z][a-zA-Z][a-zA-Z][a-zA-Z]" And Mid([comment];5;2)=" w" And Mid([comment];7;4) Like "[0-9][0-9][0-9][0-9]")
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan