• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter op hoofdletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
192
Hallo,

Gezocht op het forum; veel vragen over hoofdletters maar kan mijn vraag/oplossing niet vinden:

Ik heb via een query een excelbestand van onze klanten en daar staan een heel aanta tussen die helemaal met hoofdletters ingevuld staan.

Nu zou ik graag een selectie (filter) maken van alleen die klanten die in hoofdletters staan zodat ik een lijst heb met deb.nrs welke in het systeem aangepast moeten worden.

Wie kan mij helpen?? :rolleyes:

Rob
 
Geen filter, wel een markering
Stel: namen inkolom E

Code:
Sub markeer()
  for each cl in columns(5).specialcells(xltypeconstants)
    if lcase(cl)<>cl then cl.interior.color=vbred
  Next
End Sub
 
Rob91, Eventueel zonder VBA maar met een hulpkolom en een filter. Zet in de hulpkolom deze formule (als voorbeeld: formule in cel B1, het te testen woord in cel A1)
Code:
=GELIJK(A1;HOOFDLETTERS(A1))

[eng]       =EXACT(A1;UPPER(A1))
Hiermee test je of je tekst in hoofdletters staat. Je krijgt dan als resultaat TRUE of FALSE (waar, onwaar). Even filteren of sorteren op die waarde en klaar ben je. Wil je trouwens testen op kleine letters, dan maak je gebruik van de functie LOWER (kleine.letters) ipv UPPER.

Groet, Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan