Filter op recordset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tvhouwel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Ik wil graag eenrecordset maken van een bestaande query. Daarna wil ik er afhankelijk van de code een filter opzetten.

Ik probeer dat zo

Code:
Set DB = CurrentDb
Set Rs = DB.OpenRecordset("queryNaam")
Rs.Filter = "[tmpOrd.VehRef1] = 'BX-LS-25'"
Set rstFiltered = Rs.OpenRecordset

De beide recordsets bestaan na afloop.
De eerste (rs) heeft 3500 records
De tweede rstFiltered heeft 1 record, terwijl als ik de query uitvoer met het filter in de query, hij ongeveer 400 records zou moeten hebben.

Ik wil dit graag op de bestaande query uitvoeren omdat dit nogal een ingewikkelde is die misschien ook nog wel eens zou moeten wijzigen. Om dat dan in de code te gaan doen lijkt me niet handig.

Welk filter ik ook probeer met de recordset rstFiltered, hij heeft altijd maar 1 record.

Iemand die ziet wat ik fout doe ?

Ik heb het op een andere manier opgelost, ipv met 2 recordsets te werken zoals ik gevonden had op internet, met in de 2e recordset het filter
doe ik het nu als volgt, het filter gelijk in de eerste recordset:

Code:
Set Rs = DB.OpenRecordset("SELECT * From " & vl_query & " WHERE Month([Dag])= '" & vl_maand & "'  AND Year([Dag])= '" & vl_jaar & "'")

Dus bij het aanmaken van de eerste recordset gelijk het filter erin en het werkt.
Probleempje opgelost.

Lijkt mij ook de enige juiste oplossing. Zodoende het in het Access forum ook. Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan