• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter op sheet1, data op sheet2

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurtschrauwen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Hai,

Ik heb een excel document met twee sheets op de eerste scheet staat veel date waar ik op kan filteren de twee sheet zijn adres labels, en deze zouden nu eigenlijk mijn selectie/filter van de eerste sheet moeten volgen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar, als ik de eerste sheet filter met 'autofilter' dat de tweede sheet zijn data hieraan aanpast ?

Thanks,
Kurt

Kun je een voorbeeld-bestand plaaten waarbij je aangeeft wat je wil dat er gebeurt?

Dank, Marcel

voorbeeld bestand

Kun je een voorbeeld-bestand plaaten waarbij je aangeeft wat je wil dat er gebeurt?

Dank, Marcel

Dag Marcel,

Hier een voorbeeld bestand.
Ik wil dat als ik op de eerste sheet filter deze filter doorgegeven word naar de tweede sheet
en dat ik daar dan enkel de gefilterde adressen te zien krijg.

Thanks,
Kurt

Bijlagen

In het kort: de adres-etiketten lijken nu te worden opgebouwd bij het openen van het bestand (al weet ik niet precies wat een Worksheet_Activate-event in de ThisWorkbook-module doet).

Je wil dat de adres-etiketten later worden opgebouwd, dus ofwel pas als het werkblad 'Labels' geactiveerd wordt (en dan is het denk ik het handigst om eerst alles van dat werkblad te verwijderen), of met een aparte procedure (een knop op het werkblad 'XMLdata').

En tijdens de opbouw van die labels moet niet rücksichtslos elke regel van XMLdata omgezet worden in een adres, maar alleen de regels die overblijven na filteren.

En terwijl ik dacht "dit is te veel werk", vond ik dat ik het toch even moest proberen.

Zie bijlage. Knop op werkblad XML-data toegevoegd, kan haast niet missen.

Ik heb uit voornoemde ThisWorkbook-module alle code gekopieerd, en een beetje mee lopen spelen. Als je op de knop drukt:
- wordt de gefilterde lijst naar rij 1014 en verder gekopieerd
- wordt werkblad 'Labels' leeggemaakt
- wordt de procedure voor het opbouwen van de Labels doorlopen met de gekopieerde lijst.

Ik heb nog wel meer in de code lopen spelen, zo kwam ik een variabel lr_range tegen die nergens gedeclareerd werd. Dat dus gewoon vervangen door Range, dat werkte wel.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel en dat je er wat mee kunt, anders horen we het wel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan