Filter opdracht in Macro Where voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers, ik wil in een macro (gelinkt aan een opdrachtknop) een formulier openen die alleen die records geeft waarbij in het veld : "tekst6" de omschrijving met een D begint. Nu heb ik staan :
HTML:
[Forms]![kiesmed]![Tekst6] = "d"[/HTML
Ik heb ook Like "d" en = "d*" geprobeerd. Geen resultaat. Het veld "tekst6" is een combinatie van de velden naam, vl en tv. Heeft iemand voor mij de juist formule?  Hartelijk dank.  Friend

Like "d*" is het denk ik....

OctaFish, helaas is dit het ook niet :( ??? Friend

't Is een macro..... Hou niet van macro's ... Probeer de syntax eens uit in een query, door op het te filteren veld d* te typen. Dan zie je gelijk hoe dat vertaalt wordt, en die code neem je dan over.

Beste Forummers, deze vraag staat bij mij eigenlijk nog steeds open. Wie weet door het klimmen der jaren is er een oplossing voor handen. Door in de query
HTML:
Like "d*"
te gebruiken werkt het. Alleen ik moet voor alle letters van het alfabeth een query en een formulier aanmaken. Iemand een idee hoe ik dit toch kan vereenvoudigen? Thanks voor uw hernieuwde aandacht hiervoor. Friend

Laatst bewerkt:
Alleen ik moet voor alle letters van het alfabeth een query en een formulier aanmaken. Iemand een idee hoe ik dit toch kan vereenvoudigen?
Lijkt mij niet nodig; met één formulier (en query) moet dat makkelijk kunnen. Maak voor alle letters een eigen knop, en koppel daar je macro aan met de juiste letterfilter. Ik doe principieel nog steeds niks met macro's, dus een echte macro-oplossing ga je van mij niet krijgen. Dat mag iemand anders doen. Zodra je overstapt op een VBA oplossing doe ik weer mee :)

OctaFish, Michel, Ik sta voor beide oplossing open. Maar VBA is niet mijn kennis. Ik leer van voorbeelden. Dus als ik iets gezien heb lukt het mij om het goed toe te passen in mijn database. Wat het juiste letterfilter betreft als ik in de query het criterium open laat
Code:
][voer de gewenste letter in:][/CODE en dan bv de letter a intype als het formulier zich opent dan krijg ik niet de namen die beginnen met d. Als ik d* type krijg ik ook niets. Dus wat doe ik verkeerd? Hoop dat je toch nog voor beide oplossingen wat input wilt geven. Thanks. Friend

Laatst bewerkt:
Beste mensen, ik doe nu het volgende in de makro:

Actie stap1: formulier openen
(naam van formulier is kiesmedewerker)

Actie stap2: filter toepassen

where voorwaarde :
Code:
=[Forms]![kiesmedewerker]![Tekst6] Like "a%"

De bedoeling is dat ik in het samengestelde veld Tekst6 alleen de achternamen krijg filter die met een a beginnen, alleen ik krijg niets?

Het veld tekst6 is als volgt opgebouwd:

Code:
=Form!Naam & "\" & [vl] & " " & [tv]

Wat doe ik fout?

En met deze variant? Like "a*"

OctaFish, Michel, Dank voor je reactie. Helaas dat geeft ook niet het gewenste resultaat. :confused: het vreemde is als ik de letter b gebruik hij alle namen geeft. Zeg maar van a t/m z. Zodra ik c, d etc invul krijg ik niets. Dus het is mij een raadsel. Zal ergens iets niet kloppen.Mocht je anders een vba oplossing voor mij hebben dan hou ik mij aanbevolen ;) Thanks, Friend

Beste Forummers, ik heb het probleem gevonden waardoor de makro/filter geen resultaat gaf. In de code :
Code:
Forms]![kiesmedewerker]![Tekst6] Like "a+"
verwijs ik naar het veld in het formulier. Als ik echter verwijs naar de veldnaam in de query die aan het formulier zit (recordbron)krijg ik wel mijn gegevens. Perpon dank voor je inbreng :thumb:
Code:
Like "a%"
werkt echter niet. Het moet
Code:
Like "a*"
zijn.

OctaFish, Michel, bedankt :thumb: :thumb:je heb mij op het goede spoor gezet met de makro / filter oplossing. Scheelt veel query's en formulieren.

Ben toch stiekum benieuwd naar jouw vba oplossing hiervoor;) Thanks allemaal, Friend :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan