Filter probleem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tjis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tjis

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2002
Ik heb een database met daarin diverse gegevens. Zoals ik het te zien krijg is het zo dat ik 3 tabbladen heb.
In het eerste tabblad staan de bedrijven. In het tweede tabblad de contactpersonen en bijbehorende gesprekken. In het 3e producten en nu even niet van toepassing. Nu zoek ik in tabblad 1 naar een bedrijf en zie daar tel adres etc. als ik een gesprek wil vastleggen moet ik naar tabblad twee. Nu komt het...ik moet dan in tabblad 2 weer de relatie opzoeken. Kan ik het niet zo krijgen dat als ik in tabblad 1 een bedrijf zoek en ik naar tabblad 2 ga dan ook meteen dat bedrijf (of die selectie) krijg?

Ik kan het proberen uittelegggen, maar ik denk niet dat dat je veel wijzer maakt.....
als je je db ff meepost kan ik ff voor je kijken..... en daar de uitleg bij geven

Juist..

Zou je het willen proberen uit t leggen want ik vind het niet zo'n goed idee om iedereen mijn db met bedrijfs- en persoonsgegevens in te kunnen laten zien. Ik heb er 1500 bedrijven in staan. Hopelijk hiervoor je begrip.

kan je dan wel je tabellen structuur laten zien hoe het eruit ziet?

Zeker wil ik dat doen alleen ik ben geen wereldwonder in access dus hoe kan ik dat het beste aanleveren?

Als je een print screen maakt van je relaties binnen je database kan ik al een stuk vooruit

nee niet echt, maar oke....

Je wilt als je op tabblad1 op een bedrijfsnaam klikt dat ie op tabblad 2 ook in dat betreffende bedrijf staat?? Maar is dat niet een beetje overbodig of niet, waarom zou je twee keer willen zien wat voor bedrijfsnaam je heb??

En die andere formulieren die kan je toch basseren op een query waarin je aangeeft bij de criteria dat hij moet kijken naar het hoofdformulier, zoiets heb je ook al gedaan op het hoofdblad zo te zien, of heb ik het nou helemaal mis.....

Wat ik al aangaf... ik ben niet zo'n ster hoor. Als ik een bedrijf in tabblad 1 opzoek (omdat ik telefoonnummer wil hebben oid) wil ik het gesprek meteen registreren maar dan moet ik in tabblad 2 (waar de contactpersonene aan het bedrijf hangen) eerst het bedrijf weer opzoeken.

Dus wat ik graag zou willen is als ik een bedrijf in 1 opzeok en ik ga naar tabblad 2 dat ik dan ook direct hetzelfde bedrijf heb.

Met je opmerking over het bassereen op een querie kan ik niet zo veel omdat mijn kennis gewoonweg niet toerijkend is (denk ik) Graag hoor ik of ik bovenstaande vraag kan oplossen. Mocht je meer info willen hoor ik het graag.

kan je anders niet de gehele database leeghalen en de database er als nog op zetten.....

Ik vind het ook lastig uitleggen zo...... en dan kan je gewoon kijken wat ik gedaan heb (als ik erruit kom)

Het lukt me niet om een bijlage mee te zenden. (via bladeren) de extensie en grootte zijn ok. Ik blijf het proberen.

Geplaatst door tjis
Het lukt me niet om een bijlage mee te zenden. (via bladeren) de extensie en grootte zijn ok. Ik blijf het proberen.
Bijlage plaatsen zou gewoon moeten werken, weet je zeker dat deze niet te groot is? 102400 bytes == 100 kb is misschien te weinig voor een database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan