Filter probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Berichten
215
Mensen,

Ik heb iets waar ik al een tijdje mee worstel, en ik krijg het maar niet voor elkaar om het voor elkaar te krijgen.

Ik heb een veld [FilterPNummer] waarmee via het afterupdate event records gefiltered worden, werkt prima echter kan ik het veld niet zover krijgen dat er requery plaatsvind.

Dus als ik het record aanpas, en zet mn cursor weer in het vak FilterPNummer en druk op enter dan gebeurd er niks.
Tevens geprobeerd om te forceren dat er altijd gezocht word op 6 cijfers, dit lukt via notatie (000000) maar dan wil ie helemaal niet meer filteren (zelfde reden, gegevens in Filterkenteken zijn geupdate, dus filteren ho maar)
Als ik via het toetsenbord ga werken, dan doet ie het wel, dus ik heb personeelnummer 999999 in het veld staan en haal de laatse 9 weg en typ hem weer dan vind ie het record wel..

Heel verhaal... pff hahahaha
 
Als je filtert op een tekstveld, en je verandert de waarde niet, dan is er geen AfterUpdate. Dus dat verklaart je eerste situatie, en tevens waarom het filter wel werkt als je een cijfer weghaalt. Want dan verandert de waarde van het veld weer. Je notatie aanpassen zoals je gedaan hebt is prima om gegevens goed te laten zien, maar doet niks met de waarde die is ingevoerd. Het is, zoals de naam al zegt, slechts een notatiewijze. Je zult de invoer dus moeten controleren in je AfterUpdate event. Bijvoorbeeld door te checken op de lengte van het veld:

Code:
If Len(Me.Tekstveld)>6 Then
 
Ja dat is ook geen probleem want het filterkenteken veld word alleen gebruikt voor het zoeken, niet voor gegevensinvoer. Maar met de notatie (000000) werden waardes van bijvoorbeeld 3731 veranderd naar 003731 en dat is in ons geval zeer handig.

Wat er gebeurd is dus goed maar het filter dat doet het dus niet meer op deze manier.

Het is veranderd door de aanpassing van die twee nullen ervoor en dan is het filter event al gepasseerd..
Volgens mij het ik ook wel eens geprobeerd het OnEnter te doen, maar ook dat faald.

Verder suggesties ?
 
Maar met de notatie (000000) werden waardes van bijvoorbeeld 3731 veranderd naar 003731 en dat is in ons geval zeer handig.

Dat klopt dus niet; je ziet extra nullen, maar ze staan er niet! Je kunt er dus ook niet op filteren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan