Filter subfrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.100
heb een mooie goed werkende vba script voor zoeken op periode .
Code:
Dim sfilter As String
Dim iDatum1 As Date, iDatum2 As Date
Dim strDateField As String
Const strcJetDate = "\#mm\/dd\/yyyy\#"

    strDateField = "[periode]"
    iDatum1 = (Me.Periode.Column(1))
    iDatum2 = (Me.Periode.Column(2))
    sfilter = "[Datum] BETWEEN " & Format(Me.Periode.Column(1), strcJetDate) & "  AND " & Format(Me.Periode.Column(2), strcJetDate)
    With Me
        .Filter = sfilter
        .FilterOn = True
    End With

maar wat moet ik hierbij invoegen om ook op datum te filteren in sub form factuurdetail.
 
Ik snap je vraag niet, en gezien het aantal antwoorden (0) ben ik niet de enige. Je filtert tussen 2 datums, en dat doe je nu. Je kunt nooit tussen 3 of 4 datums filteren...
 
nee deze gebruik ik nu in een formulier oké
de vraag is wat moet ik aanpassen als ik deze in een formulier wil gebruiken en filtert in de subform.
subform heet factuurdetail .
 
Je filtert nu op Me. Dat is je hoofdformulier, want daar start je de code nu vanaf, als ik het tenminste goed begrijp. Je moet Me dus laten verwijzen naar je subformulier.
 
aha ik dee dit via

Forms!factuurdetail!datum.value=me.datum.value

maar das dus totaal verkeerd als ik je goed begrijp
 
Ik snap niet precies wat je met die laatste code denkt te doen, maar als je het filter opbouwt op basis van velden op het hoofdformulier, dan moet dat goed zijn verder. Kun je natuurlijk simpel met een msgbox checken: de string sFilter uitlezen als hij is opgebouwd. Wat je dan verder met die string doet is toepassen op een formulier. Kan het hoofdformulier zijn (Me) of een ander formulier. Dat je dan moet aanspreken met iets als:
Code:
    With Me.factuurdetail
        .Filter = sfilter
        .FilterOn = True
    End With
Moet je maar even mee stoeien; ik gebruik deze werkwijze nooit dus ik weet ook niet of het zo werkt.
 
ik heb gedaan wat je zij dit geeft hij maar loopt dus niet door
filter.jpg

suggesties ?
 
Waarschijnlijk moet er nog .Form achter. De With constructie is trouwens een beetje onzinnig: nu heb je 3 regels code voor iets wat ook in één regel kan. With..End With is o.a. bedoeld om het korter te maken, niet langer :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan