filter test

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Berichten
1.110
Bekijk bijlage filter test.xlshallo
ik ben bezig een archief form te maken
een voorbeeld is bijgevoegd
in het mapje zitten 2 userforms, met het eerste form schrijf ik gegevens naar het blad "data"
Nu wilde ik met de userform (archief) de gevens weer zichtbaar maken van het blad "data"
Mijn idee is als ik een keuze maak in de eerste combobox dat er een gefilterde lijst in de 2e combobox komt
en naar gelang de keuze in de 2e combobox een gefilterde lijst in de datum combobox
zodat in de textbox de bijbehorende details in beeld komen

Is het dus mogelijk om om het blad "data"te filteren op de waarde van 3 comboboxen?
maar als het op een totaal andere manier zou moeten werken..... suggesties uiteraard welkom.
om dit via een filter eventueel te laten werken is doormijzelf bedacht maar ik weet uiteraard niet of dit wel mogelijk is, het leek mij gewoon logisch

in eerste instantie zou dit moeten werken in excel 2000 maar in de toekomst met excel 2010

iemand een idee ?

groet

Pasan:thumb:
 
Laatst bewerkt:
ik zie ff door de bomen het bos niet meer
hoop dat iemand me de goede richting op kan sturen
 
Gezien de lauwe reacties geef ik de aftrap maar :)
 

Bijlagen

  • Filtertest.xls
    85 KB · Weergaven: 49
geweldig bedankt

Gezien de lauwe reacties geef ik de aftrap maar :)

Warme bakkertje dank dank dank
deze puzzel was te veel voor mij, was al meer dan een week aan het proberen om iets inelkaar te krijgen :eek:
Ik ga proberen te snappen hoe jou code werkt.
In iedergeval het werkt en ik ben je ontzettend dankbaar hiervoor :thumb::thumb::thumb:

Groet

Pasan:thumb:
 
goedemorgen
beste Warme bakkertje ik heb nadat ik je map getest heb toch nog een vraag
als ik in cboonderdeelzoek een selectie gemaakt heb komt in cbodatumzoek niet alleen de datum te staan die bij de geselcteerde waarde in cboonderdeelzoek hoort maar alle datums die bij de gekozen waarde horen in cbosectiezoek
cboonderdeelzoek werkt zoals bedoeld afhankelijk van de waarde in cbosectiezoek
cbodatumzoek zou dus eigenlijk alleen de datum moeten laten zien afhankelijk van de waarde in cboonderdeelzoek.
Is dit mogelijk ?

groet

Pasan
 
Wat is er in XL niet mogelijk ?:D
Probeer deze eens.
 

Bijlagen

  • Filtertest.xls
    88 KB · Weergaven: 39
getest en HET DOET UT

Wat is er in XL niet mogelijk ?:D
Probeer deze eens.

Warme bakkertje bedankt bedankt:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
voor mij is de vraag nu opgelost
nu kan ik mijn mapje verder afmaken
Nogmaals bedankt voor je hulp

Groet

Pasan:thumb:
 
ik was weer es te snel

ahum
heb nog 1 probleempje met Txtwerkzaamhedenzoek
de gegevens worden nu netjes opgehaalt en ik dacht zelf wel even via de knop opslaan de inhoud van die textbox weer weg te kunnen schrijven naar de plek waar het in eerste instantie weggehaalt wordt.
dit lukt me dus niet omdat de opgehaalde waarde eerst gekopieerd word naar Txtwerkzaamhedenzoek.Value = .[AH2]
dus de gevonden waarde in Txtwerkzaamhedenzoek wilde ik eventueel op een later tijdstip aanpassen en opslaan
mag ik nog 1 maal een beroep doen en dit laatste stukje aan de exper overlaten?

en ondertussen doemt zich nog een probleem op, als de gekozen waarde in de 2 comboboxen meerdere zelfde datums in cbodatumzoek opleveren er dan maar 1 waarde beschikbaar blijft in de Txtwerkzaamhedenzoek
ik moet als ik een nieuwe regel wil opslaan eerst kijken of op de gekozen datum al eenzelfde selectie bestaat zoja dan msgbox melding .... ik moet dan op die datum en met de gekozen selectie en onderdeel de "werkzaamheden" aanvullen via het form archief
 
Laatst bewerkt:
Jouw 2de probleem zag ik gisteren al aankomen nl dat je per dag meerdere zelfde herstellingen kan uitvoeren. Je zal mi per herstelling toch een uniek gegeven moeten toevoegen zodat er toch een onderscheid kan gemaakt worden. Dit kan bv een naam zijn, volgnr, kadernummer oid. Denk hierover eerst even na alvorens we verdergaan, en laat dan maar iets weten.
 
de raderen draaien en kom hier weer op trug

is het mischien mogelijk om te zoeken of er in de range (B1:E65500) een zelfde combinatie in een rij al voorkomt?
en er dan een msgbox aanhangen die vermeld dat deze fiets met dat onderdeel op de gekozen datum al voorkomt?
ga naar het archief om eventueel een aanvulling op die datum bij werkzaamheden in te vullen

is maar een idee
 
Laatst bewerkt:
hoi
ik heb geprobeerd om dtpicker1 niet alleen de datum te laten weergeven maar ook de tijd helaas is me dat niet gelukt
als ik nu deze control omruil voor textbox3 met
Code:
Textbo3= Format(Now, "dd/mm/yy") & " om " & Format(Now, "hh:mm:ss")

dan heb je toch elke toevoeging aan het blad data een uniek getal gegeven in de vorm van datum en tijd
ik heb dit geprobeerd maar dan krijg ik een foutmelding met de code die jij hebt gemaakt in het archief form
Code:
Me.cbodatumzoek.AddItem Format(DateValue(cl.Offset(, 2)), "dd/mm/yyyy")
ik dacht hier achter gewoon & " om " & Format(Now, "hh:mm:ss") te plakken maar dit werkte niet
 
Laatst bewerkt:
de raderen draaien en kom hier weer op trug

is het mischien mogelijk om te zoeken of er in de range (B1:E65500) een zelfde combinatie in een rij al voorkomt?
en er dan een msgbox aanhangen die vermeld dat deze fiets met dat onderdeel op de gekozen datum al voorkomt?
ga naar het archief om eventueel een aanvulling op die datum bij werkzaamheden in te vullen

is maar een idee

als het mogelijk is en je zou dit willen doen, is volgens mij dit toch de beste oplossing:D
dus als ik via userform1 een nieuwe combinatie wil toevoegen aan het blad data
en blijkt dat er al een regel voorkomt met de zelfde combinatie van fiets en onderdeel en datum dan een melding geven die verwijst naar het archief om daar in de Txtwerkzaamhedenzoek extra werkzaamheden toe te voegen en deze dan weer op te slaan naar de oorspronkelijke cel :rolleyes:

als ik te veel vraag is mn respect er niet minder om, ikzelf krijg dit NOT DONE

Groet

Pasan:thumb:
 
Test deze eens.
 

Bijlagen

  • Filtertest.xls
    90 KB · Weergaven: 53
testen

hey Warme bakkertje
heb deze getest en het lijkt erop dat de toevoeging van de tijd now prima werkt
mits je een minuut wacht.
ik ben zo vrij geweest om een kleine aanpassing te doen
Code:
.Cells(lRow, 4).Value = Format(Me.DTPicker1.Value, "dddd dd mmmm yyyy") & " om " & Format(Time, "hh:mm[COLOR="darkred"]:ss[/COLOR]")

voor nu moet ik er vandoor maar vandaag zal ik er zeer zeker verder mee stoeien


Mjn dank is groot

Groet

Pasan:thumb:
 
Warme bakkertje in 1 woord geweldig
zelf in het archief form kan ik aanvullingen opslaan :thumb::thumb::thumb::thumb:

nu alleen nog testen of het ook werkt met office 2000
zo handig dat verschil tussen thuis en werk
 
Laatst bewerkt:
getest op office 2000 en ook daar zonder problemen
zou het dan nu echt opgelost zijn?
ik zeg JA

Warme bakkertje bedankt nogmaals

groet

Pasan
 
toch nog een vraag

beste warme bakkertje
eindelijk kon ik dit mapje testen ook daar waar het gebruikt zou moeten worden en nu loop ik toch tegen een fout melding aan
ten eerste de datepicker heb ik moeten verwijderen omdat er geen Acces op die pc stond, geen ramp heb er gewoon een textbox van gemaakt maar desondanks toch een foutmelding op de volgende code het stukje in het rood
op die pc staat office 2000 zonder Acces
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    With Sheets("data")
        [COLOR="red"]sq[/COLOR] = .Range("B2:B" & .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)
        For Each cl In sq
            If InStr(c01, cl) = 0 Then c01 = c01 & "|" & cl
        Next
        Me.cbosectiezoek.List = Application.Transpose(Split(Mid(c01, 2), "|"))
    End With
End Sub

hoop dat je dit bericht leest en mischien een oplossing weet waarom het fout gaat
 
Laatst bewerkt:
Zet bovenaan de macro
Code:
Dim sq as Variant
 
heb het er in gezet vanavond ff proberen
bedankt en laat morgen wel weten of het werkt maar dat zal ongetwijfeld
 
geprobeerd

hallo Warme bakkertje
ik bleef foutmeldingen krijgen en heb elke fout gedeclareerd.... ahum geprobeerd althans

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
 Dim sq As Variant
 Dim cl
 Dim c01
 Dim mid
 Dim format
 Dim time
With Sheets("dse")
        sq = .Range("A2:A" & .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)
        For Each cl In sq
            If InStr(c01, cl) = 0 Then c01 = c01 & "|" & cl
        Next
        Me.cbosectie.List = Application.Transpose(Split(mid(c01, 2), "|"))
    End With

Me.TextBox3.Text = format(Now, "dddd dd mmmm yyyy") & " om " & format(time, "hh:mm:ss")


End Sub

toen ik maar puur op de gok dim functies heb toegevoegd bleven die foutmeldingen uit
vervolgens krijg ik de foutmelding dat de typen niet overeenkomen
Code:
 UserForm1.Show vbModeless

heb bij de andere userform de zelfde dim sessie gedaan

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
 Dim sq As Variant
 Dim cl
 Dim c01
 Dim mid

On Error Resume Next
    With Sheets("data")
        sq = .Range("B2:B" & .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)
        For Each cl In sq
            If InStr(c01, cl) = 0 Then c01 = c01 & "|" & cl
        Next
        Me.cbosectiezoek.List = Application.Transpose(Split(mid(c01, 2), "|"))
    End With
End Sub

:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan