Beste,
sinds dit jaar ben ik gevraagd om de penningmeester van de club te ondersteunen en te moderniseren.
Zelf doe ik mijn eigen 'boekhouding' voor de facturen van mijn lening etc in Excel.
Nu willen ze de boekhouding van de club ook in Excel gaan verwerken.
zelf heb ik vroeger wel met macro's gewerkt maar dat is me te lang geleden.
Ik heb volgende file ondertussen gemaakt:
Bekijk bijlage RekeningFiltersCategorie.xls
Alle uitgaven komen hier in en worden automatisch verdeeld in de juiste categorie zodat elke kassa blijft kloppen.
Bv. A zijn de vergaderingen, B de trainers, C de sporthalrekeningen
uiteraard allemaal fictief.
Maar dit lijkt me al allemaal te kloppen.
Nu heb ik alle onnodige data uit de categoriën gefilterd en krijg ik een perfect overzicht.
PROBLEEM:
als ik nieuwe data ingeef komen ze wel in de juiste categorie maar ze komen niet tevoorschijn.Ze blijven verborgen.
Wie kan me hierbij helpen? (liefst met een functie of instelling van filter).
Als ik de filter even annuleer en dan weer toepas lukt het me wel, maar dat is natuurlijk omslachtig, dit kan toch handiger veronderstel ik?
Alvast vriendelijk bedankt!
sinds dit jaar ben ik gevraagd om de penningmeester van de club te ondersteunen en te moderniseren.
Zelf doe ik mijn eigen 'boekhouding' voor de facturen van mijn lening etc in Excel.
Nu willen ze de boekhouding van de club ook in Excel gaan verwerken.
zelf heb ik vroeger wel met macro's gewerkt maar dat is me te lang geleden.
Ik heb volgende file ondertussen gemaakt:
Bekijk bijlage RekeningFiltersCategorie.xls
Alle uitgaven komen hier in en worden automatisch verdeeld in de juiste categorie zodat elke kassa blijft kloppen.
Bv. A zijn de vergaderingen, B de trainers, C de sporthalrekeningen
uiteraard allemaal fictief.
Maar dit lijkt me al allemaal te kloppen.
Nu heb ik alle onnodige data uit de categoriën gefilterd en krijg ik een perfect overzicht.
PROBLEEM:
als ik nieuwe data ingeef komen ze wel in de juiste categorie maar ze komen niet tevoorschijn.Ze blijven verborgen.
Wie kan me hierbij helpen? (liefst met een functie of instelling van filter).
Als ik de filter even annuleer en dan weer toepas lukt het me wel, maar dat is natuurlijk omslachtig, dit kan toch handiger veronderstel ik?
Alvast vriendelijk bedankt!