• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter zonder macros

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonathanverm

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2010
Hallo iedereen,

Bij het volgende excel bestand (tabblad leverancierslijst) is mijn vraag of het mogelijk is een filter te plaatsen in:
B4: met als criterium "enkel de leveranciers uit met land (kolom F) waarde "BE"
B5: met 3 criteria; prioriteit (kolom G) >1; Bedrijfsboekingsgroep (kolom H) = export; Land (kolom F) = "CH"

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken hoe ik dit kan doen (zonder macros), maar zonder een duidelijke excelhandleiding denk ik dat het beter is dat ik het hier eens vraag.

Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
:eek:Beste,

Als dit bestand echte informatie bevat, wil je het dan onmiddellijk verwijderen?

Richard

Beste,

Als je een voorbeeldbestandje wilt uploaden met fictieve data dat kunnen we je vraag oppakken.
Wat mij bevreemd, is dat je twee filters beschrijft die elkaar tegenspreken.
Je wilt ten eerste op kolom T alleen 'BE' zien, maar in je tweede filter ook 'CH'.

Een filter plaatsen doe je door een cel in de tabel te selecteren en dat Data > Filter > Filter, aanzetten. In Excel 2007 weet ik het even niet.
Je krijgt dan vierkantjes te zien en als je daarop klikt kun je items in een kolom/veld seelcteren die getoond moeten worden. Je kunt dan ook kiezen in kolom U voor > 1.

Groeten,
Richard

De betreffende informatie was allemaal fictief, maar nu heb ik er een kleiner voorbeeld van gemaakt.

Ik gebruik inderdaad Excel 2007, en de filteroptie heeft problemen met de juiste criteria te selecteren.
De filters spreken mekaar inderdaad tegen, dus ik zal mijn vraag eigelijk beperken tot:
Is er een mogelijkheid om een filter te bouwen waarmee je in één keer voldoet aan de criteria: "prioriteit (kolom G) >1; Bedrijfsboekingsgroep (kolom H) = export; Land (kolom F) = "CH"

Beste,

Dit is een standaard functionaliteit van een filter, of wil je niet voor de drie kolommen handmatig aangeven wat je wilt?
In dat geval zul je gebruik kunnen maken van Uitgebreid filter, maar die werkwijze ken ik in 2007 niet :-)
Een andere helper misschien wel.

Richard

Jonathanverm,

In Excel 2007 heet het Aangepast sorteren en kun je dacht ik tot 7 niveau,s doen.

Dit zocht ik, stond blijkbaar in tabblad 'bewerken' en niet in 'gegevens' bij de rest van de filter en sorteeropties.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan