• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ snb,

Ik zal de aanbeveling van het vermelden van het ww ter harte nemen.
ww = Helpmij

Het is nu aan Jean Paul wat hij ervan vindt.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat wachtwoord perfect...
Voor de mensen hier op het forum zal het waarschijnlijk niet moeilijk zijn het wachtwoord te achterhalen dus m.i. kan dat toch geen kwaad bloed zetten...

JP

@snb

Ik bekeek je bestand...
Het is wel de bedoeling dat je een overzicht krijgt van de totale "schoolloopbaan" van een leerling..; er zullen dus uiteindelijk minimaal 15 kolommen aangemaakt worden....

greetz

@ superzeeuw

Ik voegde vandaag de competenties in voor logistiek (zie bijvoegsel)
Bij het filteren op bvb jaar 2 en trimester 1 viel op dat er een aantal hoofdingen getoond werden waarvoor geen items in de filtering passen..
Das' een beetje verkeerd he....

Ook zag ik, eerder toevallig, dat als je een kolom toevoegd, hier ook de afdeling, jaar of trimester veranderd kan worden
Ook dat kan de bedoeling niet zijn he?

Tot binnekort hopelijk!!!

Groetjes
JP

Bijlagen

Jean Paul,

Ten eerste met welk progje wil je verder?

Als je het systeem van snb wil toepassen met filteren dan dien je het volgende toe te passen:

Neem voor een sub titel de groots gemene deler van de onderliggende titels.
Neem voor de hoofdtitels de groots gemene deler van de subtitels.

Voorbeeld:
234567 Hoofdtitel (alle mogelijkheden van de subtitels verzameld)
34567 Subtitel (alle mogelijkheden van de titels verzameld van deze subtitel)
567 titel
345 titel
357 titel
4567 subtitel
67 titel
457 titel

Om te zien hoe het precies werkt oet je maar eens kiken bij GKM en OA daar heb ik dit systeem toegepast, wederom met dank aan snb.

Om mutaties tegen te gaan zijn er verschillende mogelijkheden maar dan moet je specifiek aangeven wat je wilt.

In het progje nog snel een paar hoofdingen van de nieuwe tak aangepast.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mij maakt dat ni veel uit zelle..; als't maar werkt... en het voor jou makkelijker is is het voor mij OK..
Alleen, ik begrijp het niet zo goed en
de cijfers VOOR de items en hoofdingen zijn voor ons wel belangrijk...
Dus een titel met 6.2 of 6.3 moet blijven
6.2.0.1 ed ook...
Dus, je bekijkt het maar!

Mercikes
JP uit het versplinterde Belgie... stomme *****n allemaal die politiekers...

Hij of zij die mij schone manieren leert... je hebt gelijk, maar je moet hier maar eens wonen!!
JP

Jean Paul,

Ik ga dit niet oplossen want de uitleg staat in het programma in de kolommen D t/m K

Kijk eens goed wat ik heb gedaan bij de hoofdstukken van GKM en OA.

Als je dit namelijk niet doorgrond zul je het programma nooit zelf leren kunnen beheren en zul je altijd afhankelijk blijven van anderen.

Dus wat je ermee doet, jouw feestje!

Let wel maak een keuze wel progje snb is veel verder dan mij dat heb je wel gezien.
Ik krijg het wel opgelost maar snb vliegt het heel anders aan.

met het risico als complete oen versleten te worden....

Het programma van snb is toch heel verschillend met dat van jou... dat van jou doet exact wat ik vooraf in mijn hoofd had en, mits een paar foutjes werkt het nog ook...
Bij snb is er bvb helemaal geen overzicht....

En wat de hoofdingen en de kolommen D tot K betreft...
Ik zie dat hier de kolommen D t/m K ingevuld zijn met cijfers maar snap de logica niet echt... sorry hoor... maar jullie zitten wel een paar verdiepen hoger dan ik wat programmeren betreft....

Have pitty!! of hoe zeg je dat?:confused:

JP

Kan je me het bestandje in xls opsturen... heb gene 2007
Merci
JP

Jean Paul,

En het antwoord is nee.

Ik stuur je hierbij een link dan kun je een patch dowloaden, als je die installeert kun je voortaan 2007 documenten lezen in een 2003 omgeving, zo ook voor de andere office applicaties.

http://support.microsoft.com/kb/923505

OK, denk dat ik het door heb... snel he!!!

(voel dat je geduld wel stilaan op geraakt):o

Voor mij is dat natuurlijk OK... wil je dat ik de aanpassingen doe of wat heb je nu voor mij nog in petto?

Greetz

JP

Jean Paul,

Mijn geduld raakt niet op dat gebeurd pas na #200, hahahaha

Ik probeer je ertoe te bewegen te begrijpen hoe het in elkaar steekt.
Je begrijpt wat er gebeurd en ik kan alles voorkauwen maar daar heb jij niets aan.

Nu je begrijpt hoe het werkt kun je zelf uitbreiden wat je wilt en dat is de kracht van beheren.

Perfect (hoop ik)

zie je jezelf dan nog in staat de foutjes die ik vermelde nog aan te pakken of wacht je tot ik het bestand dat we nu hebben volgens de manier van snb aangepast heb?

CU
Greetz

JP

Hey... ikke weer..

Ik heb alle cijfers van hoofdingen aangepast zoals je voorstelde (denk ik toch)
Echter de filtering is niet juist, ik probeer Log te filteren en krijg GKM items...

Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd.... (denk ik)

JP

Bijlagen

Jean Paul,

Hierbij het bestand waarbij de filtering op nummer is opgelost.
Tevens kan er nu geen kolom meer worden toegevoegd als Aanpassen in ingevuld in B4.

ww=Helpmij

Neem jouw gegevens over in mijn progje en probeer het dan nog eens.
Bij mij werkt het filteren uitstekend, maar misschien moet je toch eens afstappen van jaar 1.
Omdat jaar = 1 krijg je alles te zien GKM, OA, Log en zoals ik al eerder vroeg: is dit juist? want nu ga je zelf ook al de mist in.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat betreft de filtering voor het eerste jaar:
Ik heb het er al eens over gehad vrees ik...

zie mail #119

ook in mail #125 had ik een, paar opmerkingen

Maar dan nog even over die filtering voor jaar 1
het gevolg is dat je uiteindelijk voor het eerste jaar 15 extra kolommen zal krijgen
(5 afdelingen 3 trimesters)
eens een leerling een afdeling kiest zal de score voor de andere afdelingen niet echt relevant meer zijn, en het totale beeld, over de 5 jaar heen, "vertroebelen"

Zou je (indien niet TE moeilijk of teveel gevragd), eens je een 2de jaar kiest voor een leerling, en dus ook een afdeling (dit betekent dat de leerling zijn keuze gemaakt heeft) de kolommen van het eerste jaar die een score bevatten voor een afdeling die hij NIET koos, kunnen "hiden"??... is maar een idee hoor... hier staat of valt het ganse programma niet mee...

Greetz... dat je bedankt bent weet je intussen wel al he... nu moet ik me haasten voor #200 al mijn vragen gesteld te hebben he!!
;)

Laatst bewerkt:
@JEPEDEWE, @Superzeeuw

Mijn suggesties waren louter bedoeld als suggesties, maak er gebruik van als je wil.
Ik vind deze draad de bedoeling van het forum wel overschrijden. Als iemand aan gratis produktontwikkeling wil doen prima, maar of het voor anderen nog interessant is...

@superzeeuw
Wat mij betreft mag je al je bestanden als .xls plaatsen; dan doe ik ook mee. Het is net iets vriendelijker dan collega's te 'dwingen' mee te gaan met de onaardigheden van MS: iedereen kan zonder 'patch' xls-bestanden lezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan