Filterbutton in hoofdformulier toepassen op subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latoflex

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Hi,

Ik heb een formulier met subformulier. Hoe kan ik in de macro opbouw of in vba (DoCmd.ApplyFilter?) instellen dat de filter (filter is een query) wordt toegepast op het subformulier door een button in mijn hoofdformulier.

Bij de macro opbouw voer ik bij "Filternaam" mijn query in, maar het loopt mis bij "Naam van besturingselement". (=> hier geef ik de naam van mijn subformulier in, maar dit geeft foutmelding)

Mijn subformulier is een gegevensblad weergave, daarom moet de button in het hoofdformulier staan.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
(=> hier geef ik de naam van mijn subformulier in, maar dit geeft foutmelding)

Heb je het al geprobeerd met de naam van hoofd- en subformulier?

Hoe moet ik dat dan juist formuleren? ik heb het geprobeerd via de expressie bouwer (Forms![Hoofdformulier]![subformulier].Form) maar dit lukte niet.

Kun je hier een voorbeeldje plaatsen in de 2003 versie. Is wat makkelijker meekijken.

Ik heb de betreffende tabellen gekopieerd naar een nieuwe db.

de bedoeling is dat de query "FilterLeveringsbon" wordt toegepast op het subformulier in het formulier agenda invoeren.

De filter wordt toegepast via de oversized knop die ik snel op het formulier geplaatst heb ;-)

Dank bij voorbaat.

Bekijk bijlage Voorbeeld filterquery.mdb.zip

Laatst bewerkt:
Waarom gebruik je de tabel als besturingselementbron voor je subformulier en niet je query?

Omdat er in het subformulier gegeven moeten worden ingevoerd, er moet kunnen gefilterd worden dat alle records worden weergegeven die nog niet "gepickt" zijn.

Bedankt voor alle reacties, ik heb mijn probleem op een andere wijze opgelost.

Altijd handig voor andere mensen als je die oplossing er ook bij zet ;)

Omdat er in het subformulier gegeven moeten worden ingevoerd

En dat kan niet met een Query? Ik gebruik meestal (zeg bijna alleen maar) querys als besturingselementbron voor mijn formulieren en rapporten. Ben dus inderdaad wel heel erg benieuwd hoe je het hebt opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan