• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filteren en foutmeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
198
Hoihoi,

Ik de bijlage zit een bestand waarin in de tabladen:

maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag een filter bevatten op de kolommen A, B en C.

Ik zou graag de filtering die ik in een van die tabbladen doe dan wordt toegepast op alle 5 de tabbladen.
Dus op welk tabblad ik ook ben, dat de filtering op al die vijf tabs wordt doorgevoerd.

Kan zo iets?

Gr,
P

NB: zo af toe krijg ik een foutmelding als ik gebruik maak van de hyperlinkjes in het document of de marco: AAzichtbaar of AAAverbergen gebruik.
Weet iemand hoe dat kan?


Bekijk bijlage filtertabmaandagtmvrijdag.xlsm
 
Als jij het wachtwoord van het Vba-project ter beschikking stelt, kunnen we allicht wat proberen op het scherm te zetten.
Kan het wellicht kraken, maar beetje zonde van de tijd.
 
Kijk eens of het goed werkt P.
 

Bijlagen

  • filtertabmaandagtmvrijdag.xlsb
    151,3 KB · Weergaven: 34
bedankt dat je, je hier voor hebt ingespannen.

Het werk perfect.

1 kleine maar, de filtering wordt ook toegepast op andere tabbladen dan : maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

Ik heb getracht jouw code te doorgronden maar dat lukt mij maar ten (zeer kleine) dele.
 
De blauwe regel is de veranderde regel.
Code:
Dim f As Long
[COLOR=#0000ff]If InStr("maandag_dinsdag_woensdag_donderdag_vrijdag_", ActiveSheet.Name & "_") > 0 Then[/COLOR]
 
Laatst bewerkt:
dat gaat bij mij niet goed. Ik heb de code gewijzigd en de filters uit het tabblad weekrooster verwijderd (die zijn daar niet benodigd)

Als ik dan op een van de tabbladen een filtering aanbreng, dan naar (bijvoorbeeld) het tabblad weekrooster ga en weer terug, dan krijg ik een foutmelding:

Fout 91 tijdens uitvoering

Objectvariabele of blokvariabele With is niet ingesteld.

Bij foutopsporing is dan de volgende regel geel gearceerd:

Code:
With Sh.AutoFilter.Filters

voor de zekerheid dit is hoe de code er nu dan uitziet:

Code:
Private Sub Workbook_Sheetdeactivate(ByVal Sh As Object)
Dim f As Long
If InStr("maandag_dinsdag_woensdag_donderdag_vrijdag_", ActiveSheet.Name & "_") > 0 Then
Application.ScreenUpdating = False
If ActiveSheet.FilterMode Then ActiveSheet.ShowAllData
With Sh.AutoFilter.Filters
        For f = 1 To .Count
            With .Item(f)
                If .On Then
                  If .Operator = 7 Then
                    ActiveSheet.Range("a14:c44").AutoFilter f, Split(Join(.Criteria1, ","), ","), 7
                       ElseIf .Operator < 7 Then
                           If .Operator > 0 Then
                              ActiveSheet.Range("a14:c44").AutoFilter f, .Criteria1, .Operator, .Criteria2
                            Else
                              ActiveSheet.Range("a4:c44").AutoFilter f, .Criteria1
                           End If
                    End If
                 End If
            End With
        Next
     End With
  End If
End Sub
 
Dit moet dan beter gaan.
Code:
If InStr("Forecast_Weekrooster_Namen_Weetjes_", Sh.Name & "_") = 0 And InStr("maandag_dinsdag_woensdag_donderdag_vrijdag_", ActiveSheet.Name & "_") > 0 Then
 
Laatst bewerkt:
Ik had deze nog openstaan maar vond de methode van HSV beter en daarom het berichtje weggehaald.

Je filtert in feite alleen op kolom C dus wat het filter op kolom A en B doet?
 

Bijlagen

  • filtertabmaandagtmvrijdag.xlsb
    149 KB · Weergaven: 23
Hoi HSV en VenA,

HSV: met die aanpassing loopt e.e.a. hartstikke soepel. Dankjewel :thumb:
VenA: jij ook bedankt voor het meedenken. Er wordt gefilterd op kolom B en C, later komt kolom A daar ook nog bij.

Thanks guys!,

Gr,
P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan