• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren en optellen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
350
Beste mensen,

Ik wil alle zichtbare projectnummer in Sheet”Bid” (na filteren) een overzicht (aantal) krijgen in Sheet”Overzicht”.

Resultaat:
Optellen van alle aanwezige projectnummer en het aantal erachter zetten in Sheet “Overzicht”.

Wie kan me helpen… code VBA.

Zie voorbeeld in bijlage.
 

Bijlagen

  • Fil en opt.xls
    19 KB · Weergaven: 23
Hallo Noord2011

Met =aantal.als()

Zie bijlage

Kees
 

Bijlagen

  • Fil en opt.xls
    20 KB · Weergaven: 24
JA, het gaat goed!

Maar de projectnummer in Sheet"Bid" dient ook in Sheet"Overzicht" veschijnen. (automatisch)

Sheet"Overzicht" is een samenvatting van alle projectnr (in Sheet "Bid") en het aantal per projectnummer!

Mv/Gr
 
Hallo Noord2011,

Misschien bedoel je zoiets?

Kees
 

Bijlagen

  • Fil en opt.xls
    21,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Beste Keesbl,

Kan je wat uitleg geven hoe je heb gedaan?

Sheet"Bid" project nummer zijn variabel. (komt van andere bestand)

In snap niet hoe de rijen in Sheet"Overzicht" gehide worden!


Alvast bedankt

Mv/gr,
 
Hallo Noord2011

Op het blad Overzicht heb ik in kolom A een formule gezet die de waardes uit kolom A van blad Bib haalt, zie de formules in kolom A van blad Overzicht.
Daarna heb ik via het ge-avanceerde filter (Excel 2007, maar eerdere versies hebben die mogelijkheid ook wel, denk ik) alleen de unieke waarden weergegeven uit kolom A op blad Overzicht.
In kolom B van blad Overzicht doet de formule de rest om het aantal weer te geven.

Kees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan