• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filteren in 1 kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arend Wilms

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2010
Hallo allemaal
Ik heb 2 kolommen: kolom A met factuurnummers en kolom B met bedragen. Kolom B heeft telkens een regel met een excl BTW bedrag en een regel met het BTW bedrag. Bedragen die bij elkaar horen hebben in kolom A eenzelfde factuurnummer. De BTW kent meerdere percentages (niet alleen 21%). De regels hebben geen specifieke volgorde.
Vraag: hoe verwijder ik de BTW bedragen uit deze kolom, zodat ik alleen de excl BTW bedragen overhoud?

Beste Arend,

Zonder dat je meer informatie toevoegt aan de tabel zul je de btw-bedragen er niet uit kunnen filteren.
Ik neem aan dat de selectie van 140 regels niet compleet is, want ik zie ook factuurnummers staan met maar één regel (130274, 135264).
Als je van iedere factuur twee regels hebt, kun je nog een eind komen met sorteren (oplopend op factuurnummer, aflopend op bedrag), maar factuurnummer 13059 heeft al 6 regels, waarbij er ook een aantal een negatief bedrag!

Ik hoop dat jouw gegevensdump uitgebreid kan worden, anders zul je deze vraag niet kunnen beantwoorden.

Groeten,

Richard

Dag Richard
Ik had gehoopt dat het wat simpeler zou zijn. Mijn download uit ons financieel systeem bevat nu zo'n 500 regels. En er zitten ook wat meer kolommen met gegevens in. Nader beschouwd maken die het niet eenduidiger. Ik heb nu een andere oplossing bedacht. Ik ga niet aan de voorkant BTW en ex BTW bedragen scheiden, maar aan de achterkant haal ik van het totaalbedrag de bij dat gebouw horend BTW percentage af. Een beetje onlogische volgorde, maar ja het is niet anders......
Ik dank je voor het meedenken.
groet
Arend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan