• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren in combinatie met grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorritV70

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2008
Hallo,

Ik heb voor mij opleiding een enquete uit moeten zetten, nu heb ik alle reacties in geklokt in Excel, maar nu ben ik al geruime tijd aan het zoeken naar een mogelijkheid om bv alle antwoorden die door de vrouwen zijn gegeven te scheiden van de antwoorden die door de mannen zijn gegeven. Ik heb op dit moment een datasheet met links de vragen met daar achter een tabel met per kolom een enquete. Als er in A4:Z4 een 1 staat is het een man staat er een 2 is het een vrouw.

Is er iemand die mij kan vertellen of er een manier is waar op ik de antwoorden kan filteren?

alsvast heel erg bedankt!!!

GRoet Jorrit

Dat kan via een autofilter, maar misschien is een draaitabel (+draaigrafiek) meer aangewezen.

Bedankt voor je snelle reactie!

Misschien een stomme vraag maar wat is een draai tabel/ draai grafiek?

Groet Jorrit

Ik heb het stuk gelezen maar ik krijg het niet toegepast,

Als ik het volgende tabelletje heb

Geinterviewd 1 2 3 4
Geslacht 1 2 1 1
Vraag1 4 2 5 1
Vraag2 1 1 2 2
Vraag3 2 1 1 1
Vraag4 1 5 3 4

En ik zet dit in een draaitabel komen er allerlei keuze velden maar niet op de goede plek.
Ik wil een grafiek van bv alle mannen (dus allen 1 bij vraag geslacht), en hier wil ik een cirkel grafiek van maken bij vraag 1, bij vraag 2 enz.

Alvast bedankt,

Groet Jorrit

SPSS meer geschikt

Jorrit, voor je analyses, tenminste als je erg veel data hebt verzameld, kun je nmisschien beter de applicatie SPSS gebruiken. Zie dit artikel op Wikipedia over SPSS.

is data die ie in Excel hebt ingeklokt over te zetten naar SPSS of moet dit allemaal opnieuw ingeklokt worden?

Alvast bedankt!

Groet Jorrit

ps is er niemand die weet hoe ik dit met Excel kan doen? Volgens mij werkt het niet met met draaitabel.

Laatst bewerkt:
Jorrit, kopiëren en plakken in SPSS werkt zeker ;)

Maar houd het bij een draaitabel. Transponeer je gegevens en vorm de tabel dan om zodat je:

- een kolom hebt met nummer respondent
- een kolom hebt met geslacht
- een kolom hebt met nummer van de vraag
- een kolom hebt met antwoord op de vraag

Dus heb je x respondenten en y vragen, dan heb je een tabel met x * y rijen.

Dat je dan x keer onder elkaar een blokje hebt met dezelfde nummer respondent en geslacht, is helemaal niet erg.

En dat zal je draaitabel lekkerder vinden ;)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan