• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren in Excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMV

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Beste kenners,

Ik werk al een tijdje met de filterfunctionaliteit in Excel. Ik heb een keer ergens gelezen dat je per cel maar op 2 criteria kunt filteren.

Ik wil per 4 criteria filteren.

Ik heb geprobeerd om via een workarround dit voor elkaar te boksen. Door een extra kolom in te voegen en de specifieke kolom te kopieren en op deze nieuwe kolom dezelfde filterfunctionaliteit op los te laten. Helaas zonder resultaat!

Excel 2003 ziet dit niet zitten:confused:!

Nu vroeg ik me af of hier geen oplossing voor te bedenken is....suggesties?

Ik zat zelf te denken aan de volgende functionaliteit, dus twee keer een filterscript runnen, en deze onder de laatst ingevulde rij te plakken.

SchrijfRij = Range("A65536").End(xlUp).Row + 1

Echter, dit is geen ideale oplossing!

Daarvoor hebben ze bij microsoft advanced filter uitgevonden.

Sorry voor de wat late reactie, maar ik ben een paar dagen er tussenuit geweest!

Kan ik "Advanced Filter" dan ook weergeven in VBA language? Kan ik de te filteren criteria ook op een apart werkblad zetten, daar waar het filter de gekopieerde informatie dus niet naar toe kopieerd? Kan ik dan in een later stadium instellen dat het toegepaste filter de, vorige keer gefilterde, items overschrijft?

Ik kan hier echter weinig tot geen onderwerpen over vinden op het internet. Beetje jammer.....

Heeft er iemand tips? Of sites tegengekomen waar het advanced filter tot in den treure is uitgelegd.....dan vogels ik nog wel even door......

Gegroet!

Sorry voor de wat late reactie, maar ik ben een paar dagen er tussenuit geweest!

Kan ik "Advanced Filter" dan ook weergeven in VBA language? Kan ik de te filteren criteria ook op een apart werkblad zetten, daar waar het filter de gekopieerde informatie dus niet naar toe kopieerd? Kan ik dan in een later stadium instellen dat het toegepaste filter de, vorige keer gefilterde, items overschrijft?

Ik kan hier echter weinig tot geen onderwerpen over vinden op het internet. Beetje jammer.....

Heeft er iemand tips? Of sites tegengekomen waar het advanced filter tot in den treure is uitgelegd.....dan vogel ik nog wel even door......

Gegroet!

even gegoogled op vba advanced filter en deze code gevonden:

Code:
Sub DoFilter()

Dim rngCrit As Range
    Dim rngFilter As Range

With Sheet1
        Set rngCrit = .Range(”fltCriteria”)
        Set rngFilter = .Range(”fltRange”)
    End With

rngFilter.AdvancedFilter _
        action:=xlFilterInPlace, _
        criteriarange:=rngCrit

End Sub

Bedankt voor de reacties,

Ik heb deze gevonden maar dit betekent dus dat ik mijn criteria op het werkblad zelf moet neerzetten, kan ik deze niet in de macro neerzetten?

Of kan dit simpelweg niet.......?

Groet

Je kan de criteria door VBA laten invullen op het blad, en achteraf weer die cellen deleten.

Thankx daar had ik nog niet aan gedacht!

Ik ga ermee aan de slag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan