• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren in meerdere draaitabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

youdeni

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Weer een leuke uitdaging :confused:

Ik heb in een bestand meerdere draaitabellen staan. Nu komt in alle draaitabellen het veld weeknummer voor. Voor vergelijkings doeleinden moeten alle draaitabellen dezelfde weeknummer hebben. In de praktijk betekent dit dat ik voor 20 draaitabellen elke keer het filter van de week moet aanpassen als ik een bepaalde week wil vergelijken.

Is het mogelijk, (mss een macro) om d.m.v. een keer het filter te wijzigen en dat dit dan automatisch gebeurd voor alle draaitabellen in het bestand.

Ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd. Dit is niet het bestand waarom het gaat (i.v.m. de inhoud) maar het concept blijft hetzelfde.

Bekijk bijlage Filter_draaitabel.xls

Hallo youdeni,

ik ben ook een beginner met VBA maar heb toch wat geprobeerd.

Ik denk dat het werkt, in Range A1 moet het geplande weeknummer ingetypt worden. vervolgens kun je de macro uitvoeren.

Ik hoop dat er nog een expert naar kijkt om te kijken hoe het goed moet, mijne is traag en nog niet netjes. (ben aan het leren)

met vriendelijke groet,

Bijlagen

Super!! Het werkt!!

Voor mij is dit prima. Ik zet de vraag op opgelost. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan