• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren Lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oldvid

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Berichten
15
Goedemorgen,

ik heb een vraag:

ik uit een lijst alleen de gevulde cellen kopieren en deze in een nieuwe lijst plaatsen waarin de volgorde niet uitmaakt. Dus ik ben op zoek naar een formule die eerst kijkt of de cel erboven leeg is of een formule die lege cellen uit een lijst gooit.

Voorbeeld:

Als A1 tekst bevat dan de inhoud van B1 plaatsen.

=ALS(A1=Tekst;"B1";"")

Als ik dit met een hele reeks doe dan vallen er gaten bij de cellen die geen tekst bevatten. Die wil ik er graag uit filteren.

Stel dat A2 leeg is en A3 tekst bevat dan wil ik dat de tekst van B3 op de plaats van B2 komt omdat die cel leeg is.

Is hier een aanpassing in de formule voor mogelijk?
Zoiets als, wanneer de bovenliggende cel leeg is daar plaatsen en anders een cel lager.

B.v.d. Niels
 
Zoiets?

Code:
Sub CellenMetTekst()

    Dim rToEvaluate As Range
    Dim rSmaller As Range
    Dim rTemp As Range
    Dim r As Range
    
    Set rToEvaluate = Columns(4) 'hier kolom aanpassen of ander bereik nemen
    
    Set rSmaller = Application.Intersect(rToEvaluate, ActiveSheet.UsedRange)
    
    On Error Resume Next
    
    Set rTemp = rSmaller.SpecialCells(xlCellTypeFormulas, 2)
    
    Set rTemp = Application.Union(rTemp, rSmaller.SpecialCells(xlCellTypeConstants, 2))
        
    On Error GoTo 0
    
    For Each r In rTemp
        r.Copy Sheets("Blad2").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1) 'hier bladnaam aanpassen
    Next

End Sub

Het kopieert de cellen met tekst in kolom D (vierde kolom dus) naar het blad met naam Blad2.

Wigi
 
Dank voor de reactie,

de macro die je gegeven hebt doet niet helemaal wat ik wil.
Liever zou ik hebben dat de gegevens naar een andere locatie in het zelfde werkblad gekopieerd worden. En ik wil graag de kolom die gekopieerd moet worden alleen gekopieerd wordt waneer een andere kolom (kolom 3 in mijn geval) de tekst bevat. :rolleyes:

Ik hoop dat ik nog te volgen ben.

Ik moet er bij zeggen dat ik zelf erg slecht ben met macro's en had ook gehoopt dat het zonder macro uit te werken was in de vorm van een formule. Iets in de zin van een If constructie. If de cel boven mij leeg is dan daar plaatsen en anders in de cel waar ik sta. Maar misschien is dit niet mogelijk binnen excel zonder het gebruik van een macro.

Toch bedankt voor je reactie Wigi!

Groet Niels
 
Laatst bewerkt:
20 rijen lager in kolom A =) Alleen denk ik dat er zo problemen komen met het automatische laten herkennen van de tabel. De tabel zit namelijk in een worksheet. Hier uit moet een deel van de inhoud van de eerste tabel naar de inhoud van de tweede tabel!
 
Laatst bewerkt:
Tja, vóór dat er een duidelijke uitleg is van wat, waar, hoe, ... moet je van mij niet veel hulp verwachten. Anders, graag.

Wigi
 
Sorry voor de cryptische omschrijving. Aangezien bijna alles vertrouwelijk was wou ik liever geen voorbeeld toevoegen/maken. Ik heb nu alleen de tabbelen eruit gehaald en ernaast geschreven wat er precies de bedoeling is.

Ik hoop dat je er nog naar kijken wil :) zie bijlagen

Groeten Niels
 

Bijlagen

  • voorbeeld.rar
    8,5 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan