filteren met 2 wisselende waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mailje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2008
Hallo

ik heb de volgende uitdaging

in een lijst staan gegevens vanuit een rooster met o.a kostenplaats en datum
wat ik zou willen is een code om te filteren op de kostenplaats en datum en deze waarden dan te kopieren naar een nieuw blad en op te slaan als .txt bestand

er zijn tientallen kostenplaatsen en het rooster gaat over een periode van een maand
per bestand maar een kostenplaats en een datum, dus in het slechtste geval zou je met 10 kostenplaatsen en 30 datums dus 300 bestandje krijgen

alvast mijn dank

Bijlagen

Ik denk dat dat op verschillende manieren vrij eenvoudig kan, afkankelijk van wat je precies bedoelt.

Je zou gewoon een autofilter kunnen gebruiken en zowel een filter op datum als op kostenplaats zetten. Vervolgens selecteer je wat overblijft met F5 - select viseble cells only en die copy-paste je naar een ander blad.

Ook kan je een extra kolom aanmaken die kostenplaats en datum samenvoegt (concatenate/tekst.samenvoegen) en je gebruikt die als referentie voor zoekfuncties (vlookup/vert.zoeken of match/vergelijken).

Succes!

Hallo

ik heb de volgende uitdaging

in een lijst staan gegevens vanuit een rooster met o.a kostenplaats en datum
wat ik zou willen is een code om te filteren op de kostenplaats en datum en deze waarden dan te kopieren naar een nieuw blad en op te slaan als .txt bestand

er zijn tientallen kostenplaatsen en het rooster gaat over een periode van een maand
per bestand maar een kostenplaats en een datum, dus in het slechtste geval zou je met 10 kostenplaatsen en 30 datums dus 300 bestandje krijgen

alvast mijn dank

ik heb tekst samenvoegen al geprobeerd maar als de kostenplaatsen 1 cijfer verschillen is de samengevoegde cel gelijk met 2 datums
hetis eigenlijk de bedoeling dat dit achter een knop komt voor gebruik door derde

Ik ben een tijdje aan het knutselen geweest en heb de optie cellen samenvoegen beter bekeken, en heb inmiddels de volegende code gemaakt

Application.ScreenUpdating = False
Sheets("MAP1").Select
For x = 1 To 30
Range("a3").Select
If Range("a3") = 0 Then
Rows(3).Delete

Else

Selection.AutoFilter
Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Range("a3")
Range("C3:O1000").Select
Selection.Copy

Workbooks.Add
Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="H:\TE BEWAREN\" & Range("A1") & " " & _
Format(Range("B1"), "d-mm-yyyy") & ".txt", FileFormat:= _
xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False _
, CreateBackup:=False
ActiveWindow.Close
Range("a3:O1000").ClearContents

End If
Next x

End Sub

alles werkt eigenlijk naar behoren alleen als ik de opgeslagen TXT bestanden wil openen zijn ze onleesbaar
heeft iemand enig idee waarom?

Laatst bewerkt:
ik heb tekst samenvoegen al geprobeerd maar als de kostenplaatsen 1 cijfer verschillen is de samengevoegde cel gelijk met 2 datums
hetis eigenlijk de bedoeling dat dit achter een knop komt voor gebruik door derde

Ik ben een tijdje aan het knutselen geweest en heb de optie cellen samenvoegen beter bekeken, en heb inmiddels de volegende code gemaakt

Application.ScreenUpdating = False
Sheets("MAP1").Select
For x = 1 To 30
Range("a3").Select
If Range("a3") = 0 Then
Rows(3).Delete

Else

Selection.AutoFilter
Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Range("a3")
Range("C3:O1000").Select
Selection.Copy

Workbooks.Add
Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="H:\TE BEWAREN\" & Range("A1") & " " & _
, CreateBackup:=False
ActiveWindow.Close
Range("a3:O1000").ClearContents

End If
Next x

End Sub

alles werkt eigenlijk naar behoren alleen als ik de opgeslagen TXT bestanden wil openen zijn ze onleesbaar
heeft iemand enig idee waarom?

ik ben inmiddels verder aan het zoeken en proberen geweest en het antwoord ergens op een ander forum gevonden

het probleem zit in

hiermee is het opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan