• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Filteren met behulp van validatielijst

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Ik beheer al jaren de inkomsten en uitgaven van een vereniging en gebruik rubrieknummers bij iedere inkomst- of uitgavepost. Ik kan op een rubrieknummer filteren door manueel aan te vinken op welk nummer moet gefilterd worden. Maar ik zou graag via een validatielijst met rubrieknummer en omschrijving willen filteren. Hoe begin eraan?

Bijlagen

Het mag met VBA zijn. Ik heb daar enige ervaring mee. Bedankt om te reageren.

@peter, dat lijkt mij een draaitabel en die vat alles samen. Ik wil een lijst van verrichtingen zien die aan bepaalde rubriek voldoen.
@globe, er is geen reactie op de filteractie. Ik zou graag een validatielijst zien met 2 kolommen en dat ahv een klik op de eerste kolom een filteractie gestart wordt.

Ik wil een lijst van verrichtingen zien die aan bepaalde rubriek voldoen.
Dat is toch het geval?
Je kunt per rubrieknummer toch zien van wat, waar, hoe e.d.?
Of zie ik iets over het hoofd?

@globe, er is geen reactie op de filteractie. Ik zou graag een validatielijst zien met 2 kolommen en dat ahv een klik op de eerste kolom een filteractie gestart wordt.

Excuses, ik heb het verkeerde bestand bijgevoegd, deze doet wat je wilt denk ik.

Bijlagen

@peter59, het is inderdaad wat ik bedoel maar ik verwachtte een andere layout. Past het bovenste deel met de rubrieknummers zich aan indien de tabel data en de tabel rubrieknummers langer worden?

@globe, hoe pas de validatielijst aan zodat ik de rubrieknummers en de omschrijving zie en welke regel pas in VBA aan zodat ik de eerste 6 karakters gebruik om te filteren?

Bekijk mijn bestand maar eens.

Hartelijk dank heren, ik bekijk de mogelijkheden en ik hou jullie op de hoogte.

Allemaal geschikte oplossingen. Het is soms even zoeken hoe ze functioneren. Nu nog uitzoeken welke oplossing eenvoudig te implementeren is. Bedankt voor de input.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan