• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren met validatielijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

RV2010

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
73
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom. Ik wil een groot aantal rijen filteren a.d.h.v. een aantal voorwaarde, die ik uit een validatielijst selecteer. Zie het voorbeeldbestand.

Het is de bedoeling dat als in kolom C, rij 3 een keuze gemaakt wordt, vanaf rij 4 alles weergegeven wordt wat eraan voldoet, en de rest verborgen wordt. Mocht het rij 4 zijn, dan geldt hetzelfde. Ik heb vanalles geprobeerd, zoals ook te zien is in de vba-code van het voorbeeldbestand, maar ik kom er echt niet uit. Of zoek ik het gewoon te moeilijk?

Alvast heel erg bedankt!!
 

Bijlagen

  • Filter.rar
    26,5 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Beste RV210,

Misschien snap ik je verkeerd, maar als je nu eens rij drie verwijderd, cel A2 selecteert en dan via Data > Filter > Automatisch filter aanzet? (Excel 2003, 2000)
Dan kun je filteren naar hartelust.
Als het niet voldoet omdat je vele criteria hebt kunnen we hier ook Uitgebreid filteren uitleggen.

Groeten,
Richard
 
Ja ik heb autofilter geprobeerd maar dat zijn teveel opties (categorieën?? wil ik bijv. niet) en dan zijn álle kolommen inclusief lijst.

Ik wil alleen een paar kolommen. Heb het wel geprobeerd met uitgebreid filter maar inderdaad, ik kwam er niet echt uit. Laat ik het zo zeggen, na zoeken dacht ik dat het ook niet kon zoals ik het wilde.

Dus als dat de oplossing is en je kan het uitleggen: graag:cool:
 
Via een WorksheetChange-event macro?
 

Bijlagen

  • FilterValidatielijst.xls
    37,5 KB · Weergaven: 63
Wher, dat werkt precies zoals ik bedoel!!
Hoop dat het ook nog vlot werkt met 3000+ regels, maar ik ga er mee aan de slag.
Zet hem op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan