• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op bepaalde woorden, naar andere bladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkuh007

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2013
Hallo allemaal,

Voor het werk maak ik roosters. Dat ging tot nu toe heel fijn.
Sinds kort willen ze bijhouden hoeveel personen er aanwezig zijn bij bepaalde blokken.
Om onnodige informatie te geven, kan ik beter een voorbeeld geven.

Je hebt een standaard rooster, waarbij personen zijn ingedeeld op blokken.
Onderin zie je een tabblet indu. Ik wil daar alleen de indu blokken van personen zien. Degene die geen indu heeft, hoeven niet weergegeven te worden en de andere blokken hoeven niet zichtbaar te zijn. Zo ook een apart blok voor crea, tuin en hout.

Wie kan me hiermee helpen?
Ik hoor het graag!

Groet,
Roel

Bijlagen

Hierbij een oplossing met behulp van matrix-formules.

Bijlagen

Thanks dit is het wel ja, maar kun je me ook uitleg geven? Ik snap hier weinig van en wil dit ook zelf kunnen toepassen ;-)
Het werkt iig wel. Hoor graag van je!

Code:
=IFERROR(IF(VLOOKUP($G2;Blad1!$A$1:$E$9;COLUMN(B1);FALSE)="indu";VLOOKUP($G2;Blad1!$A$1:$E$9;COLUMN(B1);FALSE);"");"")
Deze formule in H2 kan iets korter en misschien daardoor iets beter begrijpbaar:
Code:
=IF(G2="";"";IF(VLOOKUP($G2;Blad1!$A$1:$E$9;COLUMN(B1);FALSE)="indu";"indu";""))

Heel eerlijk gezegd snap ik er niks van, dat komt ook omdat ik totaal niks van excel codes begrijp nog.
Die laatste code die je gaf probeerde ik in H2 te zetten, maar er gebeurde niks, alleen #NAAM kwam er te staan

Ik heb dat nu gedaan en snap het al meer dan voorheen.
Maar wanneer ik een stukje code kopieer en weghaal en daarna weer op dezelfde plek terug plan, gebeurt er niks meer. Ik vind het knap hoe je het gemaakt heb, maar ik kan er nog niks mee en dat ligt aan mij!
Kun je er nog een stuk uitleg bij geven?

Sluit je de matrix formules wel af met <CTRL><SHIFT><ENTER>?

Daarvoor heeft MS uitgebreid filter uitgevonden.

Met een macro kun je met advanced filter het resultaat naar een ander blad kopiëren.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
snb, dank voor je hulp, maar alleen de woorden indu in dit geval, moeten gefilterd worden.
Popipo, thanks! het werkt. afsluiten met ctrl+shift+enter had ik niet gedaan.
Ik denk dat ik nu verder kan, zo niet, dan laat ik het weten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan