• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Filteren op dubbele waarden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvt78

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2017
Goedemorgen,

Denkelijk mijn laatste vraag voor deze file: Ik heb verscheidene uitgaven per maand. Maar sommige dingen komen meermaals per maand voor, zoals in het voorbeeld de boodschappen en de garagekosten. De totalen zijn correct met mijn formule, maar hoe filter ik de dubbele waarden uit de lijst A2:B10? In de lijst A20:A29 kan het dus meermaals voorkomen, dat is ok, maar in de bovenste lijst mag elke waarde maar 1 keer voorkomen met de totalen erachter. Ik heb de manuele manier gevonden door onder het lint "gegevens" te klikken op "duplicaten verwijderen", en dat werkt, maar ik had het graag automatisch in een formule gehad.

Bijlagen

Zet de details van je uitgaven in een tabel, dan moet je in je formules geen rekening meer houden met bereiken.

Bijlagen

Omdat de modale gebruiker van huis-,tuin en keukenlijstjes de incentive niet heeft om zich te gaan inlezen in materies als Draaitabellen en/of PowerQuery.
Het zijn beide zéér krachtige tools maar voor datastructuren als deze is het als 'schieten met een kanon op een mug'.

Code:
=GROEPEREN.PER(A20:A29;B20:B29;SOM;;0)

Ofwel in @Warme bakkertje's bestand:
Code:
=GROEPEREN.PER(Table1[Detail uitgaven];Table1[Bedrag];SOM;;0)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan