• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op klantnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hig87

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2017
Ha mensen,

Ik zal mijn vraag gelijk aan de hand van het voorbeeldbestand toelichten. Ik zou graag op basis van het rijtje met klantnummers in blad 1 de gegevens van blad 2 filteren op enkel deze klantnummers. Nu kan dat natuurlijk handmatig, maar ik zou graag willen dat dit automatisch gaat. Normaliter variëren de klantnummers van blad 1 namelijk. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk is, anders hoor ik het graag.

Bijlagen

Ha edmoor,

Bedankt voor je antwoord. in het voorbeeldbestand zou dat wel kunnen, omdat daar enkel cijfers als gegevens staan, maar in mijn normale bestand staan ook andere gegevens, zoals klantnaam etc. Dit krijg je dan niet overzichtelijk in de draaitabel.

Ha Gert,

Dit lijkt er al op! Ik zou alleen graag zien dat dit tegelijk gebeurt voor het gehele rijtje met klantnummers die in kolom A staan op blad1.

Gebruik het geavanceerde filter. Zet in A1 op Blad1 Klantnummer en probeer onderstaande code.

Code:
Sub VenA()
  Sheets("Blad2").Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterInPlace, Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan